یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
به شهرستان‌ها هم توجه شود

رييس اتحاديه چاپخانه‌داران مشهد، با تقدير از برگزاري مسابقات تخصصي چاپ گفت: بايد زمينه‌اي فراهم شود كه چاپخانه‌داران و دست‌اندركاران حوزه‌هاي مختلف چاپ در سراسر كشور از اين مسابقات منتفع شوند و آثار ارزشمند آن براي همه كشور يكسان باشد._

علي مغاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)اظهار داشت: بسياري از مواقع احساس مي‌شود در برنامه‌ريزي‌هاي مختلف، تنها به شهر تهران توجه مي‌شود و چاپخانه‌داران شهرستاني از اين قافله عقب مي‌مانند.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه صنعت چاپ در كلان‌شهرهاي كشور رشد بسيار خوبي داشته است و حجم گسترده‌اي از نيازهاي داخل كشور توسط چاپخانه‌داران شهرستاني تامين مي‌شود.

مغاني با بيان اين كه اكنون تمام برنامه‌ريزي‌ها به شهر تهران ختم مي‌شود، يادآور شد: در جشنواره صنعت چاپ از سه هزار كارگر چاپ تقدير مي‌شود، در حالي كه دو برابر اين جمعيت در شهرستان‌ها زندگي مي‌كنند و برنامه‌اي براي آنان در نظر گرفته نمي‌شود.

وي تصريح كرد: اگر زمينه تشكيل دبيرخانه دايمي در شهر تهران فراهم شود، اين دبيرخانه مي‌تواند با اختصاص يك دفتر در كل كشور، براي تمام شهرها نيز برنامه‌ريزي مدوني با همكاري اداره چاپ و اتحاديه‌ها داشته باشد.

به گفته رييس اتحاديه چاپخانه‌داران مشهد، وقتي بحث تمركز زدايي مطرح مي‌شود، از دولت و دست‌اندركاران آن تقاضا داريم، توجه خود را به تمام كشور معطوف كنند تا همه صنف با هم رشد كنند.

مغاني با تاكيد بر ضرورت اتخاذ تدبير ويژه براي تحت پوشش قراردادن حوزه‌هاي مختلف صنعت چاپ در اين مسابقات، اظهار داشت: دعوت از تشكل‌ها و اتحاديه‌هاي شهرستاني و نيز استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در اداره‌‌هاي ارشاد شهرستان‌ها مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.

دهمين دوره مسابقات تخصصي چاپ،‌ بهمن ماه امسال با معرفي آثار برگزيده و تقدير از افراد برتر برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط