جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» منتشر شد

کتاب «حکمرانی و سیاست گذاری سینما در آمریکا» یکی دیگر از ۶ عنوان کتابی است که با موضوع حکمرانی و سیاستگذاری درسینمای سایر کشورها زیرنظر دپارتمان سینما و حکمرانی این بنیاد در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شده‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران به همت انتشارات بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد، کتاب «حکمرانی و سیاست گذاری سینما در آمریکا» یکی از ۶ عنوان کتاب با موضوع حکمرانی و سیاستگذاری درسینمای سایر کشورها زیرنظر دپارتمان سینما و حکمرانی این بنیاد است که در روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شده‌است. این کتاب ۱۷۸ صفحه دارد و در شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شده‌است. این کتاب به قلم زینب ابراهیم‌زاده و با نظارت علمی محسن بیسادی به نگارش درآمده است.

از سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۵۵ فیلم‌ها محبوب‌ترین شکل سرگرمی داستانی در آمریکا بودند، بنابراین فیلم‌ها به نسبت رمان‌ها و نمایشنامه‌ها، مخاطبان بیشتری را هدف قرار می‌دادند و هم‌چنان نیز این‌گونه است. کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» به بهانه اثر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی متنوع سینما و نقش بی‌بدیل آن در نظام حکمرانی فرهنگی - رسانه‌ای کشورها به واکاوی این هنر - صنعت از منظر مؤلفه‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری پرداخته است.

کتاب یاد شده تلاش دارد که مطالعه مؤلفه‌های برگرفته از حکمرانی‌ها و سیاست‌گذاری‌های سینمایی سایر کشورها، می‌تواند به شکل‌گیری ادبیات حکمرانی و سیاست‌گذاری سینمای ایران کمک شایانی کند و منشأ ایده‌های سیاستی بدیع و نوآورانه‌ای قرار گیرد.
درآمدها، هزینه‌ها و دستمزدها در هالیوود، جایگاه فیلم‌های مستقل در هالیوود، قوانین و مقررات حاکم بر سینمای آمریکا، رویکردها و سیاست‌های حاکم بر صنعت فیلم آمریکا و همچنین جشنواره‌های سینمایی در این کشور، از جمله فصول تشکیل‌دهنده این کتاب است که در ۱۱ فصل تنظیم شده‌است.

گفتنی است مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو شماره ۱۵ پذیرای علاقه‌مندان حوزه کتاب‌های سینمایی است.

شما می‌توانید اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را از اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها