دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴

سعيد تشكري كه اين روزها دو رمان را در دست انتشار دارد، از به پايان رسيدن بازنويسي رماني با نام «مفتون و فيروزه» درباره زندگي روشنفكران ايراني در اواخر دهه 50 و زمينه‌هاي شكل‌گيري نخستين نمايشنامه‌ها و تتاترهاي ديني و نيز ناگفته‌هاي ديگر اين مقطع از تاريخ ايران ‌خبر داد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تشكري درباره «مفتون و فيروزه»، تازه‌ترين اثر داستاني‌اش گفت: در اين رمان بخشي از تاريخ و وقايع دهه 50 در شهر مشهد توصيف شده است.

وي افزود: بخش مهمي از محورهاي اين كتاب نيز به موقعيت و ديدگاه‌هاي برخي از روشنفكران نويسنده نخستين نمايشنامه‌ها و تئاترهاي ديني در ايران و انتشار آن‌ها و نيز گرايش مردمي اين دسته از روشنفكران در اين آثار مي‌پردازد. در واقع تمركز اصلي داستان‌ بر ناگفته‌هايي از تاريخ معاصر در احوال اين دسته از روشنفكران ايراني و ماجراي كشتار بيمارستان امام رضا(ع)ي مشهد است.

به گفته تشكري اين رمان كه هم‌اكنون مراحل پاياني بازنويسي را سپري مي‌كند،‌ حدود 500 صفحه است و از سوي انتشارات «كتاب نيستان» راهي بازار كتاب مي‌شود.

اين نمايشنامه‌نويس كه به تازگي مجموعه‌اي پرورق از نمايشنامه‌هايش، در كتابي با نام «وصل هزار مجنون» روانه بازار شده است، اين روزها رمان‌های «پاريس، پاريس» و «ولادت» را نيز در حال انتشار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط