پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
مجموعه‌ 3 جلدي نقد و تحليل ادبيات انقلاب نوشته مي‌شود

غلامرضا كافي در مجموعه‌اي 3 جلدي و در حجم 2000 صفحه به نقد و تحليل ادبيات انقلاب در 32 سال گذشته از پيروزي انقلاب اسلامي مي‌پردازد. وي تاكنون 700 صفحه از مجموعه 3 جلدي نقد و تحليل ادبيات انقلاب را نوشته، اما هنوز ناشر آن مشخص نشده است.\

غلامرضا كافي، شاعر و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: در اين مجموعه 2000 صفحه‌اي در 8 مبحث با محوريت بررسي جايگاه شعر، ادبيات، داستان، طنز و نقد در ادبيات انقلاب و شعر و ادبيات انقلاب براي كودكان و نوجوانان، چهره‌هاي برجسته اين حوزه نيز معرفي مي‌شوند.

وي ادامه داد: در اين كتاب 3 جلدي، وقايع تاريخي مانند پيروزي انقلاب، كشتار حجاج ايراني در مكه، رحلت امام خميني(ره) و حوادثي كه سبب پديد آمدن ادبيات انقلاب در 32 سال اخير شده‌اند، از نظر تاثير محتوايي، شكلي و فراواني در آثار مورد بررسي قرار مي‌گيرند.

غلامرضا كافي با اشاره به تحليل و بررسي موضوعي ادبيات انقلاب خاطرنشان كرد: همچنين تغييرات به وجود آمده در اين حوزه و در 3 نسل خالقان آثار، بررسي و خلاءهاي موضوعي موجود در اين ‌گونه ادبي مشخص مي‌شوند. 

کتاب "ترکش کلمات" از اين نويسنده نيز به تازگي و توسط نشر زرينه منتشر شده است. وي در اين كتاب 80 اثر از 200 شاعر استان فارس را از نظر ساختاري و معنايي مورد نقد و بررسي قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط