شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۴
براي خريد نسخ خطي اعتبار نداريم

در حالي‌ كه بسياري از نسخ‌داران خطي نسبت به فروش اين نسخه‌ها به كتابخانه ملي ابراز تمايل كرده‌اند، كتابخانه ملي به دليل كمبود منابع توانايي خريداري نسخه‌هاي خطي را ندارد.

علي اكبر اشعري، رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين‌كه يكي از اصلي‌ترين وظايف اين سازمان جمع‌‌آوري نسخه‌هاي خطي ايراني اسلامي از سراسر جهان است، گفت: تاكنون در اين امر موفق بوده‌ايم، اما در حال حاضر با مشكلات متعددي روبه‌رو هستيم.

اشعري يكي مشكلات موجود را كمبود بودجه سازمان اسناد و كتابخانه ملي دانست و خاصرنشان كرد: بودجه اين سازمان نسبت به سال گذشته هيچ افزايشي نداشته است.

وي تصريح كرد: هم اكنون در مسير جمع‌آوري نسخه‌هاي نفيس و خطي نيازمند اعتبار قابل توجهي هستيم و اين مهم تا تامين اعتبار محقق نمي‌شود.

رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در اين‌باره از تمايل نسخه‌داران به فروش نسخه‌‌هاي خطي به كتابخانه ملي خبر داد و گفت: با اين حال كتابخانه ملي امكان خريد اين مجموعه‌ها را ندارد و اين آثار هنوز به مكان امن خود كه مركز اسناد و كتابخانه ملي باشد نرسيده و در مكان‌هاي مختلف پراكنده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها