یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
نگارش رمان امام قلی‌خانی در بندرعباس آغاز شد

هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان هرمزگان گفت: نگارش رمان امام قلی‌خانی در بندرعباس آغاز شد.

پروین پشتکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از آغاز نگارش رمان امام قلی‌خانی سردار بزرگ ایرانی (ویژه نوجوانان) با حضور پرویز امینی نویسنده مطرح کشوری در بندرعباس خبر داد.

وی گفت: یکی از مسائل مهم پیش روی نظام آموزش و فرهنگی امروز کشور، عدم آشنایی نسل جدید با مفاخر فرهنگی و علمی و دینی کشور است. مسئله‌ای که هویت ایرانی نسل جدید را دچار چالش کرده و شخصیت‌های نامناسب و غیرایرانی را جایگزین الگوهای ایرانی و اسلامی کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان هرمزگان افزود: در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست به انتشار مجموعه‌ای ده‌جلدی با عنوان «کودکی نامداران» زده و در قالب کتاب‌هایی مصور به معرفی مشاهیر و مفاخر علمی، ادبی، هنری و مذهبی کشور پرداخته است.

پشتکوهی ادامه داد: معرفی چهره‌های نامدار به کودکان و نوجوانان در آثار هنری و ادبی و نظام‌های آموزشی به ایجاد حس هویت و اعتماد به‌نفس ملی و آشنایی آنان با افتخارات ملی کشور خود کمک می‌کند.

این چهره فرهنگی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار این مجموعه درصدد است تا بخشی از زندگی این نامداران ایرانی را در قالبی داستانی و روایی در اختیار نسل‌های آینده قرار دهد.

به گزارش ایبنا، با حضور پرویز امینی نویسنده مطرح کشوری در هفته ملی خلیج فارس در استان هرمزگان، پژوهش و نگارش کتاب رمان سردار بزرگ ایرانی امام قلی خان (ویژه نوجوانان) از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها