چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹

سيد‌علي كاشفي‌خوانساري، داور جايزه كتاب فصل، با اشاره به ديده و مطرح شدن كتاب‌ها در فواصل زماني كوتاهي در سال، جايزه كتاب فصل را اتفاقي مهم در عرصه جشنواره‌هاي ادبي دانست و گفت: دبيرخانه كتاب فصل را مي‌توانيم دبيرخانه دائمي كتاب سال بدانيم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كاشفي‌خوانساري درباره موقعيت و انگيره اين جشنواره ادبي توضيحاتي داد و گفت: همين طور كه در  جشنواره كتاب فصل، كتاب‌ها به طور مستمر ديده مي‌شوند و از سوي كارشناسان  و علاقمندان مورد توجه قرار مي‌گيرند، ‌اقدامي موثر در عرصه كتابخواني نهادينه مي‌شود. به اعتقاد من چه بهتر است كه اين بررسي‌ها به طور ماهانه هم برگزار شود.

وي افزود: البته بررسي كارشناسي با عملكرد جشنواره‌اي متفاوت است و مسلما جشنواره‌ها بايد سطح علمي بالاتري داشته باشند. 

وي كه در ادامه پيشنهادي را مبني بر فعاليت وسيع‌تر اين جشنواره ارايه كرد، گفت: بهتر است در طول سال دبيرخانه كتاب فصل به دبير خانه فعال كتاب سال تبديل شود و دست اندركاران، هر ماه كتاب‌هاي منتشر شده را بررسي كنند و گزارش دهند و تا براساس اين نتيجه عملكرد دبيرخانه كتاب فصل به پايين آمدن ميزان خطاها در داوري كتاب سال كمك كند.

اين نويسنده تصريح كرد: در اين صورت داوري كتاب سال محدود به فهرست‌هايي مي‌شود كه از طريق كتاب فصل حاصل شده است. 

وی همچنين توضيح داد: اينكه وزارت ارشاد تعداد جشنواره‌هاي ادبي را در سال‌هاي اخير افزايش داده؛ بسيار ارشمند و درخور تامل است؛‌ اما مي‌توان مسئوليت برپايي اين جشنواره‌ها را در بخش خصوصي، به NGO ها و نهاهاي مدني واگذار كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط