یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
مدارك گرايش ادبيات داستاني براي ارسال به وزارت علوم آماده است

رييس دانشكده ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي، از آماده شدن تعريف سرفصل‌ها،‌ دروس و منابع براي رشته ادبيات داستاني مقطع كارشناسي ارشد اين دانشگاه خبر داد و تصريح كرد كه هنوز مداركي براي تاييد اين گرايش به وزارت علوم ارسال نشده است.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، وفايي با اشاره به مراحل آماده شدن مدارك براي تعريف گرايش ادبيات داستاني گفت: براي اين رشته تعاريف تفصيلي ارايه شده و منابع، سرفصل‌ها و كتاب‌هاي مورد تدريس نيز مشخص و تدوين شده است كه به زودي براي تاييد به وزات علوم ارسال مي‌شود.

اين نويسنده افزود: اين طرح درباره راه‌اندازي چند رشته ديگر مانند «ادبيات معاصر»‌  و «ادبيات تطبيقي» نيز اجرا شده، چنانكه در رشته ادبيات تطبيقي در حال حاضر در اين دانشگاه پذيرش دانشجو داريم.
 
وفايي در پاسخ به اين سوال كه آيا تاييد اين گرايش از سوي وزات علوم قطعي است يا خير؟ ‌گفت: قطعا اين رشته به تصويب وزارت علوم خواهد رسيد؛ چرا كه ادبيات داستاني با توجه به رشد داستان‌نويسي بعد از انقلاب و علاقه جوانان به داستان‌نويسي و توسعه ادبيات جنگ و دفاع مقدس، از نيازهاي عرصه ادبيات معاصر است كه بايد در برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي و آكادميك جاي گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط