یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
آنتولوژی شعر شاعران سپید‌سرای گیلانی منتشر شد

«همه درخت‌ها سپیدارند» عنوان آنتولوژی شعر شاعران سپید‌سرای گیلانی است که به کوشش مزدک پنجه‌ای گردآوری و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این مجموعه به زودی روانه بازار نشر می‌شود.\

مزدک پنجه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره دومین کتابش توضیح داد: «همه درخت‌ها سپیدارند» نخستین آنتولوژی شعر شاعران سپید‌سرای گیلان است. این کتاب در 500 صفحه، بیوگرافی، کتاب‌شناسی و سه نمونه شعر از حدود 160 شاعر سپیدسرای گیلانی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از دو سال زمان صرف گردآوری این مجموعه کرده‌ام. هرچه کار بیشتر پیش می‌رفت با شاعران سپیدسرای بیشتری که در گوشه و کنار گیلان زندگی کرده‌اند و یا زندگی می‌کنند و مجموعه شعر سپیدی نیز منتشر کرده‌اند، برخورد می‌کردم.

این شاعر به نبود اطلاعات لازم در سرشناسنامه کتاب‌های قدیمی اشاره و تصریح کرد: این مسئله یکی از مشکلاتی بود که در گردآوری اطلاعات شاعران قدیمی‌تر با آن روبرو بودم؛ چراکه اغلب این شاعران در قید حیات نبودند.

کتاب‌شناسی این شاعران براساس نخستین مجموعه شعر آن‌ها تا آخرین مجموعه‌ای که در سال 1388 منتشر کرده‌اند مرتب شده است.

پنجه‌ای افزود: این مجموعه را به پیشنهاد واحد آفرینش‌های ادبی حوزه‌ هنری گیلان گردآوری و سال 1388 به انتشارات سوره مهر تحویل دادم. کتاب منتشر شده است و به زودی روانه بازار نشر می‌شود. 

نخستین مجموعه شعر پنجه‌ای در سال 1388 با عنوان «چوپان کلمات» و توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشر شد. این مجموعه دربرگیرنده 23 قطعه شعر در 2 دفتر است. دفتر نخست «سنگ‌پشت» نام داشت و سروده‌های عاشقانه و اجتماعی را شامل می‌شد. دفتر دوم نیر «چوپان کلمات» نام داشت.

مزدک پنجه‌ای، شاعر و روزنامه‌نگار، متولد 25 آذر 1360 در گیلان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط