دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
شركت در جایزه شعر «قیصر امین‌پور» و دعوت شاعران جوان به عضويت

دبیرخانه چهارمین دوره جایزه شعر کتاب‌سال شعر جوان (جایزه قیصر امین‌پور)، با انتشار فراخوانی از شاعران جوانی که آثار خود را در سال ۱۳۸۸ منتشر کرده‌اند، دعوت کرد در این رقابت شرکت کنند. اين دفتر همچنين، جوانان شاعر را براي عضويت در دفتر شعر جوان دعوت كرده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در فراخوان این جایزه ادبی که توسط دفتر شعر جوان و با همکاری موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود، آمده است: «دفتر شعر جوان با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های شعر جوان کشور به جامعه ادبی و به منظور ارتقای کیفی شعر امروز، چهارمین دوره انتخاب کتاب‌سال شعر جوان (جایزه قیصر امین‌پور) را از میان آثار منتشر شده در سال ۸۸ برگزار می‌کند.»

دفتر شعر جوان طی این فراخوان از شاعران جوان سراسر کشور یا ناشرانی که در سال ۱۳۸۸ کتاب شعر منتشر کرده‌اند، خواسته‌است پنج نسخه از هر اثرهمراه مدارکی چون «تصویر کارت ملی» و «فرم تکمیل شده شرکت در جایزه قیصر امین‌پور» را تا پایان تير ماه سال جاري به نشانی دفتر شعر جوان ارسال کنند.

همچنین در این فراخوان سه شرط برای شرکت در این جایزه برشمرده شده که عبارتند از «سن شاعر در سال چاپ کتابش بیش از ۳۰ سال نباشد»، «کتاب چاپ اول باشد» و «کتاب به زبان و خط فارسی باشد».

نشانی دفتر شعر جوان عبارت است از تهران، خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، نبش خیابان نعمتی.

مراسم اختتامیه «چهارمین دوره جایزه کتاب سال شعر جوان» آبان امسال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
 محمدرضا عبدالملکیان، مدیرعامل دفتر شعر جوان، پیش‌تر در گفت و گو با خبرگزاری کتاب شناسایی استعدادها و ارتقای سطح شعری شاعران جوان را از اهداف جایزه «قیصر امین‌پور» اعلام کرده است. 

مراسم اختتامیه دوره گذشته (سومین دوره) جایزه کتاب سال شعر جوان عصر روز پنج‌شنبه 28 آبان سال ۸۸ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد و طی آن هفت کتاب از هفت شاعر به عنوان برگزيدگان دوره سوم این جایزه معرفی شدند.

دفتر شعر جوان همچنین با انتشار فراخوان جداگانه‌ای از شاعران جوان برای عضویت در دفتر شعرجوان دعوت کرده است.

در این فراخوان آمده است: «دفتر شعر جوان، برای سیزدهمین دوره فعالیت خود از میان شاعران جوان کشور ،عضو می‌پذیرد. از شاعران علاقه‌مند ۱۵ تا ۲۵ ساله برای عضویت در دفتر شعر جوان دعوت می‌شود فرم فراخوان را تکمیل و همراه تصویر کارت ملی و سه نمونه از شعرهای خود برای بررسی، حداکثر تا دهم خرداد ماه سال جاري به نشانی دفتر شعر جوان ارسال کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط