دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۶
«الف‌های غلط» مودب دوباره چاپ می‌شود

«الف‌هاي غلط» چهاردهمين مجموعه شعر علي محمد مودب از توليدات مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري است كه توسط انتشارات سوره ‌مهر تجدید چاپ می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سوره مهر، اين مجموعه شامل 41 قطعه شعر در قالب غزل است و سروده‌های آن دارای مضامین عاشقانه، مذهبی و اجتماعی هستند.

«من پرم از كسی، از چشم قشنگی از نو»، «انارستان عصری، عصر شیرین انارستان» و «تنت مانند ماهی هاست؛ می لغزد به چشمانم» برخی از عاشقانه‌های این كتاب را تشكیل می‌دهند.

«ای جان جان جان جهان‌های مختلف» و «امشب عجیب خوشدلم از بوی كربلا» از جمله اشعار مذهبی كتاب هستند. «شوق است اگر پرنده بمیرد، ننگ است اگر كه سنگ بماند» و «برخیز گیسوان عروسی‌ات مال باد» نمونه‌ای از سروده‌های اجتماعی این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

ویژگی عمده بیشتر شعرهای این مجموعه از لحاظ محتوایی وجود نوعی تفكر اجتماعی- فلسفی است كه از طریق تمثیل، تشبیه، استعاره سازی و در قالب نمادها و اسطوره‌های تاریخی و مذهبی در این شعرها انعكاس یافته است.

سروده‌های مذهبی این مجموعه دارای مفاهیمی همچون انتظار، شهادت، امامت و قیام هستند كه با زبانی لطیف و غنایی سروده شده‌اند. همچنین شعرهای اجتماعی این مجموعه نیز برگرفته از نگاه شاعر به محیط پیرامونی و جامعه انسانی عصر حاضر است.

از علی محمد مودب پیش‌تر مجموعه شعرهاي «عاشقانه‌هاي پسر نوح»، «همين قدر مي‌فهميدم از جنگ» و«مرده‌هاي‌حرفه‌اي» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط