یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
صفایی: آثار برگزیده پیش از مراسم پایانی منتشر شوند

پانته‌آ صفایی، برگزیده دوم بخش شعر سنتی چهارمین جشنواره شعر فجر معتقد است اگر منتخبی از آثار افراد شرکت‌کننده در جشنواره و برگزیدگان آن منتشر و پیش از مراسم پایانی در اختیار شاعران قرار گیرد، به ارزیابی صحیح از جشنواره و حتی محک‌خوردن شاعر توسط خود کمک شایانی خواهد کرد.\

صفایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره سروده‌هایش که برای رقابت در چهارمین جشنواره شعر فجر ارسال کرده است، گفت: ۲۰ غزل با مضامین عاشقانه و بعضا اجتماعی را در بخش رقابتی جشنواره چهارم شرکت دادم. این شعرها را از میان سروده‌های اخیرم برگزیده بودم.

وی در تشریح ویژگی‌های سروده‌هایش توضیح داد: در سروده‌های اخیرم با توجه به این نکته که تجربه بیشتری درحوزه شعر کسب کرده‌ام، تغییراتی ایجاد شده است. این تغییرات بیشتر در حوزه اندیشه و موضوع‌هایی بوده که به آن‌ها پرداخته‌ام. البته در حوزه زبانی تغییرات چندانی در آثارم ایجاد نشده است.

این شاعر درباره ارزیابی‌اش از نحوه داوری و اجرای جشنواره چهارم شعر فجر گفت: در آیین پایانی این جشنواره من یک اثر هم از دیگر برگزیدگان نشنیدم. این امر قضاوت درباره جشنواره را دشوار می‌کند.

وی اظهار داشت: هنگامی‌که نسبت به آثار دیگر برگزیدگان جشنواره شناخت کافی ندارم نمی‌توانم ارزیابی صحیحی از نحوه داوری‌ جشنواره داشته باشم. اگر پیش از اعلام نتایج در مراسم اختتامیه حداقل یک بخش را به شعرخوانی شاعران برگزیده اختصاص دهند و یا این آثار را در قالب یک کتاب منتشر و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند، آن‌گاه می‌توان درباره چند و چون جشنواره قضاوت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط