جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
رمز گشايي از قرآن در  «ولايت غريب»

«ولايت غريب» عنوان پژوهشي است كه آيات قرآن را در راستاي شناخت و اثبات حقانيت ولايت اهل بيت(ع)‌ با يكديگر تطبيق مي‌دهد و بررسي مي‌كند. اين اثر در 528 صفحه گرد آمده است._

مهدي پناهي، مدير مسوول انتشاارت سبط‌ النبي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين اثر باب تازه‌اي را در تفسير قرآن باز كرده است، زيرا آيات اين كتاب آسماني را در راستاي اثبات حقانيت ولايت اهل بيت(ع) با يكديگر تطبيق مي‌دهد.

وي با اشاره به اين نوشتار به عنوان تفسيري تازه با رويكردي جديد از قرآن، گفت: اين كتاب را به دليل معجزه بودن قرآن كريم مي‌توان بديع برشمرد، زيرا مطابق اعتقاد مسلمانان قرآن، معجزه‌اي الهي است كه در هر عصر و زماني مي‌توان مطالبي بديع از آن استخراج كرد كه پاسخگوي نيازهاي همان عصر است.

پناهي ادامه داد: در اين دوران نيز كه شايد مباحث حكومت و رهبري نظير هر وقت ديگري اهميت يافته است، بررسي آيات از نظرگاه اثبات حقانيت حكومت اهل بيت(ع) مي‌تواند پاسخي به نياز روز جامعه به شمار آيد.

وي درباره محتواي اين اثر گفت: ولايت از ديدگاه قرآن و بررسي ولايت ائمه(ع) و انبياي الهي و واكاوي موضوع ولايت در سوره‌هاي «بقره» و «نور» بخشي موضوعات اين اثر به شمار مي‌آيند. نويسنده در بخشي با عنوان «از شعيب تا فاطمه» نيز به نوعي آيات قرآن را رمزگشايي مي‌کند و در قالبي تمثيلي به بيان يافته‌هايش درباره اهل بيت(ع) مي‌پردازد.

مدير مسوول انتشارات سبط النبي ادامه داد: «عبدالله مستحسن» نويسنده اين اثر كه تاكنون آثار متعددي را درباره قرآن تأليف كرده است، در بخش ديگر ين كتاب با عنوان «احسن ‌الحديث» اسامي قرآن را ذكر كرده و ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد آن را برشمرده است كه تمامي آنها با موضوع اصلي كتاب در ارتباطند.

وي در پايان گفت: اين اثر در شمارگان 3000 نسخه و بهاي 60000 ريال در قطع وزيري تا پايان هفته آينده روانه كتابفروشي‌ها مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط