یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۹
توجه به سياست، آثار آل احمد را تحت تاثير قرار داد

ابوتراب خسروي، نويسنده گفت: آل احمد از جمله نويسندگاني است كه به ادبيت متن بهاي كمتري مي‌داد و بيشتر براي سياست اهميت قائل بود و اين امر تمام آثار او را تحت شعاع قرار داده است. نويسنده رمان "رود راوي" همچنين گفته است كه آل احمد در عرصه داستان‌نويسي، نويسنده مهم و تاثيرگذاري نبوده است. آثار او بيشتر در بند مفاهيم اجتماعي بوده و اين موضوع داستان‌هايش را تحت شعاع قرار داده است.

"ابوتراب خسروي" در گفت ‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،با بيان اين مطلب افزود: "جلال" مبدع تحولي اساسي در مفاهيم اجتماعي در ايران است. او با مطرح كردن مفاهيمي چون "غرب زدگي"، "خدمت و خيانت روشنفكران"، جامعه ايراني را با بسياري از مفاهيم كه تا آن روز معنايي نداشتند آشنا كرد.

وي افزود: برخي معتقدند كه جلال آل احمد تحولي اساسي در نثر به وجود آورده، اما چنين نيست. او مبدع نثري عصبي و تلگرافي بود كه بازتاب وضعيت روحي و رواني اش بود و اين عصبيت حتي در خط او نيز قابل مشاهده است. 

نويسنده مجموعه داستان هاويه گفت : جلال آل احمد در عرصه داستان‌نويسي تاثيري بر نويسندگان نسل خود و نسل هاي بعد نگذاشت و نسل نويسندگان پس از او، كمتر آل احمد را به عنوان نويسنده خواهند شناخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها