یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۲
تولد كتاب كريس رونالدو

زندگي‌نامه «كريستيانو رونالدو» با نام «Sueños cumplidos» به معناي «روياهاي تحقق يافته» توسط «انريكو اورتگو» كه يك روزنامه‌نگار است نگاشته و از سوي انتشارات باشگاه رئال مادريد منتشر شد. اين كتاب دو روز قبل (27 آذر ماه) رونمايي شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در مراسم رونمايي اين اثر رييس كميته ملي المپيك اسپانيا(الخاندو بلانكو)، رييس باشگاه رئال مادريد(فلورنتينو پرز) و مدير داخلي باشگاه رئال مادريد و مشاور پرز در امور اقتصادي (خورخه والدانو) حضور داشتند.

فلورنتينو پرز در قسمتي از سخنراني‌اش عنوان كرد: اين باشگاه استعداد، جاه‌طلبي و ايثار را كه جزيي از تركيب سانتياگو برنابئو است، به كريس آموخته و آرزو دارد او براي كسب عناوين بالاتر و بهترين بودن تلاش كند. اين فلسفه رئال مادريد است كه با مرداني نظير «آلفردو دي استفانو» (اسطوره سابق رئال مادرید، وي در صدر جدول ۱۰۰ بازیكن برتر تاریخ باشگاه‌هاي اسپانيا قرار دارد) متولد شده است.


كريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي تيم رئال مادريد اسپانيا كه در سن 24 سالگي است و زمان بسياري براي كسب تجربه دارد، از چاپ اين كتاب اظهار رضايت و شادماني كرد. در اين كتاب خاطرات كريستيانو رونالدو از كودكي تا بزرگسالي بيان و حتي درباره دوران بازي وي در تيم منچستريونايتد انگليس نيز در اين كتاب مطالبي ارايه شده است. سرنشت كودكي كه در فقر به دنيا آمد و با آن رشد كرد و اكنون با قراردادي بالغ بر 80 ميليون پوند (6/131 ميليون دلار) گران‌قيمت‌ترين بازيكن فوتبال جهان نام گرفته است، قسمت‌هايي از اين كتاب را تشكيل مي‌دهد.

همچنين در كتاب حاضر، به تصورات نادرست و ساختگي درباره رونالدو پايان داده شده و حتي درباره دين او كه مدت‌ها حرف و حديث‌هاي فراواني را براي او به همراه داشته نيز صحبت‌هايي شده است تا آرمان‌هاي وي از دروغ پردازي‌هاي پيرامونش مشخص شود.

كريستيانو رونالدو در بخش‌هايي از سخنراني‌اش در مراسم رونمايي كتاب اظهار داشت: «آرزو دارم تا فرصتي براي تشكر از رئال مادريد و رييس جمهور اسپانيا بدست آورم، زيرا آن‌ها فرصت داشتن چنين كتابي را به من دادند و اكنون احساس افتخار، خوشحالي و ممتاز بودن در من موج مي‌زند.»

براي نخستين بار است كه باشگاه رئال مادريد زندگي‌نامه يكي از بازيكنانش را در زمان حضورش به عنوان بازيكن در تيم منتشر مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط