سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶
سروده‌هاي گل‌بياني و ابراهيم‌پور نقد مي‌شود

مجموعه شعر «دروغ‌هاي مقدس» سروده حامد ابراهيم‌پور و «ني‌زن، جذامي و باد» سروده سعدي گل‌بياني عصر فردا (چهارشنبه 20 آبان) در دومين برنامه «هفت شاعر، هفت كتاب برگزيده» دفتر شعر جوان نقد و بررسي مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نشست هادي خورشاهيان به عنوان منتقد براي مجموعه شعر «دروغ‌هاي مقدس» و علي مسعودي‌نيا به عنوان منتقد براي مجموعه شعر «ني‌زن، جذامي و باد» حضور دارند و سروده‌هاي ابراهيم‌پور و گل‌بياني را نقد و بررسي مي‌كنند.

«هفت شاعر، هفت کتاب برگزیده» عنوان برنامه معرفی و نقد هفت نامزد برتر سومين دوره جايزه کتاب سال شعر جوان (جایزه قیصر امین پور) است كه طی روزهای 18 تا 25 آبان در محل دفتر شعر جوان برگزارمي‌شود.

«دروغ‌هاي مقدس» دومين مجموعه شعر حامد ابراهيم‌پور است که بعد از چاپ «يک مرد بي ستاره آباني»(1379) در سال 1387 توسط نشر پرنده وارد بازار نشر شد. «دروغ‌هاي مقدس» دربرگيرنده پاره‌اي از غزل‌ها و مثنوي‌هاي اين شاعر است که دوره‌اي چهارساله( 1386- 1378) از تلاش شاعر را نشان مي‌دهد. و تمام سروده‌ها براساس ترتيب زماني سروده شدن آمده‌اند. 

ابراهيم‌پور متولد فروردين 1359 است. 

«نی‌زن، جذامی و باد» نخستین مجموعه شعر سعدی گل‌بیانی در قالب سپید، شامل سروده‌های سال‌های ۸۴ و ۸۵ است. این مجموعه همزمان با بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، توسط انتشارات آهنگ دیگر در ۹۶ صفحه روانه بازار نشر شد.

گل‌بیانی حركت‌های جسورانه در حوزه زبان را از ويژگی‌هاي اين اشعار می‌داند. تغزل و مضامين اجتماعی از مضامین اين مجموعه شعر است و ذهنيتی را نشان می‌دهد كه از سویی تاريخ در آن معنا می‌یابد و از سوی دیگر، خود، به روایت تاریخ می‌نشیند. بنابراین هم فاعل و هم راوی تاریخ است.

نشست نقد و بررسي «دروغ‌هاي مقدس» و «ني‌زن، جذامي و باد» چهارشنبه(20 آبان) از ساعت 16 تا 19 در محل دفتر شعر جوان واقع در خيابان شريعتي، خيابان دولت، نبش كوچه شهيد نعمتي با حضور علاقه‌مندان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط