دوشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۶
بررسی تاریخی شکل‌گیری مدارس نوین و مفهوم جدید کودکی در ایران

دو پژوهشگر تاریخ معاصر ایران در چهارمین نشست از مجموعه برنامه‌های «روزهای ایران‌شناسی» به بررسی ابعاد گوناگون شکل‌گیری و توسعه نظام آموزش نوین در ایران می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «روزهای ایران‌شناسی» با موضوع «تحولات آموزشی از مکتب‌خانه تا مدرسه» سه‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۴ در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. در این نشست، الهام ملک‌زاده و زهرا حاتمی تحولات آموزش و مفهوم کودکی را واکاوی می‌کنند.

در چهارمین نشست از مجموعه برنامه‌های «روزهای ایران‌شناسی»، دو پژوهشگر تاریخ معاصر ایران، الهام ملک‌زاده و زهرا حاتمی، به بررسی ابعاد گوناگون شکل‌گیری و توسعه نظام آموزش نوین در ایران می‌پردازند.

در این نشست، زهرا حاتمی با محوریت موضوع «رابطه دوسویه نظام آموزش مدرن و مفهوم جدید کودکی در ایران» تأکید می‌کند که چگونه درک نو از کودکی و حقوق کودکان، از یک‌سو به گسترش آموزش عمومی یاری رساند و از سوی دیگر، خود از این تحول منتفع شد.

بررسی تاریخی شکل‌گیری مدارس نوین و مفهوم جدید کودکی در ایران

همچنین الهام ملک‌زاده با مروری بر قوانین و مصوبات ادوار مختلف مجلس شورای ملی، سیر تحول قوانین مؤثر بر نظام تعلیم و تربیت ایران را از دوران مشروطه تا پایان دوره پهلوی اول واکاوی خواهد کرد.

نشست حاضر با هدف تحلیل تاریخی تحولات آموزشی از مکتب‌خانه تا مدرسه و نقش آن در بنیان‌نهادن نظام آموزشی عمومی و شکل‌گیری طبقه متوسط جدید در ایران مدرن برگزار می‌شود.

چهارمین نشست «روزهای ایران‌شناسی» روز سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴، ساعت ۱۰ صبح، در تالار محدث کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

پربازدیدترین

تازه‌ها

پربازدیدها