حمید کارگر، مولف کتاب در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به انتشار کتاب «تار و پود تبلیغات»، عنوان کرد: این کتاب دارای دو بخش است که بخش اول با عنوان «ت مثل تبلیغ» به مفاهیم عمومی تبلیغات اختصاص دارد و بخش دوم با عنوان «ف مثل فرش» با برگزیدن فرش دستباف ایران بهعنوان کالایی بومی به مصداقیابی آموزههای تبلیغاتی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به مخاطبان فزونتر، باید تبلیغ و بیشتر تبلیغ کرد. این گزاره ساده در مقام اجرا آسان نیست و پیچیدگیهای خاصی دارد که بدون شناخت ظرایف و دقایقش، دستیابی به مراد سهل و ساده نخواهد بود.
کارگر با بیان اینکه این کتاب میکوشد تا این گزارۀ در ظاهر روشن و پذیرفتنی را از جنبههای مختلف بکاود و ضمن بررسی پدیده و فرایند تبلیغ _ با تهدید در نوع تجاری آن _ بر دانش علاقهمندان این حوزه بیفزاید، افزود: وجه تمایز این کتاب با دیگر کتابهای حوزه تبلیغات این است بیشتر کتابهای این حوزه وامدار ترجمه هستند و اغلب بهعلت تبرج و نمود فرنگیها در بحث تبلیغات، به آن سو مینگرند و روح ایرانی در آنها جاری نیست.
به گفته وی، اما در این کتاب افزون بر مروری بر الفبا و بایستههای تبلیغات، در نمونهجویی و مصداقیابی، فرش ایرانی بهعنوان مثالی بومی و ملی برای تفهیم و تشریح تجربههای تبلیغاتی برگزیده شده است.
کتاب «تار و پود تبلیغات» در ۲۳۸ صفحه و در قطع رقعی از سوی «شرکت چاپ و نشر بازرگانی» در ویترین کتابفروشیها نشسته است.
به گزارش ایبنا، حمید کارگر افزون بر کارشناسی فرش، دکترای ارتباطات دارد و تاکنون کتابهای «آموزش دانشگاهی فرش؛ چالشها و چشماندازها»، «از خاک تا خدا» و «نگاه کاربردی به دانش رسانه و ارتباطات» از او منتشر شده است.
نظر شما