دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۰۰
اهمیت هوش مصنوعی در چاپ و نشر بررسی شد

در نشست «اهمیت هوش مصنوعی در چاپ و نشر» عنوان شد: هوش مصنوعی قادر است به صنعت چاپ و طراحی کمک کند تا به عملکرد بهتری دست یابد و نیازهای مشتریان را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «هوش مصنوعی در چاپ و نشر» دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصغر عبدی، استاد دانشگاه امیرکبیر و جمعی از دانشجویان رشته چاپ برگزار شد.

در ابتدای این نشست عبدی، با اشاره به مباحث مرتبط با توسعه فردی و مباحث آموزش و یادگیری مرتبط با این حوزه، گفت: توسعه فردی فرآیندی آگاهانه و پیوسته است که افراد با تکیه بر آن، مهارت‌ها، دانش، نگرش و رفتارهای خود را بهبود می‌دهند تا بهتر بتوانند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و به هدف‌هایی که در زندگی برای خود انتخاب کرده دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: برنامه توسعه فردی، برنامه‌ای است که هرکس برای خودش تنظیم می‌کند و براساس آن مشخص می‌کند که در آینده پیش رو می‌خواهد، کدام توانمندی‌ها، شایستگی‌ها و مهارت‌ها را در خود تقویت کند.

عبدی در ادامه به تاریخچه هوش مصنوعی پرداخت و افزود: در نیمه اول قرن بیستم، نخستین‌بار مفهوم ربات‌های دارای هوش ازسوی داستان‌های علمی و تخیلی آن روزها به جامعه معرفی شد و در ادامه با ورود انواع فناوری‌های نوین این مفهوم در قالب‌های مختلف رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروزه آشنایی با هوش مصنوعی برای فعالان حوزه‌های مختلف ضروری است، درباره کاربرد هوش مصنوعی در صنعت چاپ، گفت: هوش مصنوعی از تولید محتوا تا مسائل فنی، شخصی‌سازی و شاخص‌های دیگر به کمک صنعت چاپ آمده و با پیشرفت روزافزون فناوری هوش مصنوعی، این صنعت نیز از قابلیت‌ها و امکانات آن بهره‌برداری کرده است.

عبدی با طرح این موضوع که هوش مصنوعی، قدرت‌هایی مانند تشخیص تصاویر، ترجمه خودکار، تولید خودکار محتوا و بهینه‌سازی فرایندهای طراحی را فراهم می‌کند، یادآور شد: صنعت چاپ و طراحی، به‌عنوان یکی از صنایع اصلی و حیاتی در جوامع مدرن، نقش مهمی در انتقال اطلاعات، تبلیغات، و ایجاد هویت برند بر عهده دارد، می‌توان گفت با پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی، این صنعت نیز شاهد تغییرات بزرگی شده است.

به گفته وی، هوش مصنوعی امکاناتی را در اختیار صنعت چاپ و طراحی قرار می‌دهد که قبلاً فراهم نبوده‌اند، مثل بهبود فرایندهای تولید، ارائه راهکار، پیش‌بینی نیاز مشتریان، افزایش تولید و کارایی.

عبدی، در ادامه به طراحی و صفحه‌آرایی با هوش مصنوعی پرداخت و گفت: در این حوزه نرم‌افزارها و سایت‌هایی که در این حوزه فعال هستند، زیادند که هر یک از آن‌ها می‌توانند در بهبود شرایط کاری چاپخانه‌داران مهم باشند.

وی همچنین بیان کرد: با استفاده هوشمندانه و هماهنگ با نیازهای این صنعت، هوش مصنوعی می‌تواند به رشد و پیشرفت این صنعت کمک کند. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت چاپ و طراحی می‌تواند بهبود قابل توجهی را در عملکرد، کیفیت و کارایی این صنعت به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

پربازدیدترین

تازه‌ها

پربازدیدها