سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
ترویج زبان و ادب فارسی برنامه تابستانی کانون در همدان/ عضویت با هزینه حداقلی

همدان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ترویج زبان و ادب فارسی را از برنامه‌های تابستانی کانون برشمرد و گفت: توسعه خوانش گلستان سعدی در دستور کار قرار گرفته است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، با بیان اینکه کلاس‌ها و کارگاه‌های تابستانی کانون از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شود اظهار کرد: با توجه به درخواست والدین و نیاز کودکان و نوجوانان کارگاه‌هایی با رویکرد موثر تربیتی در کانون برگزار می‌شود و شروع کلاس‌ها با یک فعالیت فرهنگی مانند کتابخوانی، قصه‌گویی و…خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه فعالیت تابستانی در مراکز و برگزاری کارگاه‌ها؛ سکوی تربیتی بوده است، گفت: مراکز باید برنامه‌های خود را رویدادمحور طراحی و برنامه‌ریزی کنند به گونه‌ای که اعضا و والدین در برگزاری مناسبت‌های ملی - مذهبی مشارکت بالایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شعار برنامه‌های تابستان امسال کانون «تابستانتو بساز» است، گفت: در این شعار سعی شده به کودک و نوجوان القا شود باید با اراده خود نسبت به شکل‌دهی تابستان خود اقدام کند و در پایان مهارتی را کسب کرده باشد.

ابراهیمی هژیر عنوان کرد: والدین می‌توانند برای کسب اطلاع از برنامه کارگاه‌ها به مراکز کانون استان مراجعه و با پرداخت هزینه حداقلی عضو کتابخانه آن شوند که با بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب مختص کودک و نوجوان است و برحسب علاقه و نیاز، فرزندان خود را در هر یک از کارگاه‌های تابستانی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را مهم‌ترین رسالت کانون دانست و بیان کرد: این رویکرد در فعالیت‌های تابستانی مورد توجه بوده و مراکز امانت کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی بیان کرد: کانون‌یاران به عنوان یکی از بازوان قوی در اداره مراکز بر اساس آموزش کتابداری که می‌بینند می‌توانند در امانت دادن کتاب‌ها به مربیان کانون کمک کنند.

ابراهیمی‌هژیر ترویج زبان و ادبیات فارسی را از دیگر برنامه‌های کانون در تابستان عنوان کرد و گفت: هدف این است کودکان و نوجوانان در بستر آموزش‌های غیر رسمی با زبان و ادب فارسی آشنا شوند که در همین راستا توسعه خوانش گلستان سعدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی تحریری، تندخوانی، لگو، سرود، نمایش، مکعب روبیک، نجوم، نوشتن خلاق، عروسک‌سازی، انیمیشن، نمایش عروسکی، پاپیه ماشه، نجوم، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، کاردستی، سفال، اریگامی، نقالی، شاهنامه‌خوانی و… خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزاری کارگاه قصه‌گویی را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: تابستان امسال قرار است برای اولین بار آموزش قصه‌گویی به گویش همدانی را برای کودکان و نوجوانان توسط یکی از مربیان مجرب و از قصه‌گویان مطرح کشوری برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها