دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کتابخانه‌های رضوی با ۶ هزار جلد کتاب اهدایی از شهید آیت‌الله رئیسی غنی‌تر شدند

خراسان‌رضوی - شهید جمهور آیت الله رئیسی در راستای حمایت از کتاب و کتابخوانی قریب به ۶ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آستان قدس رضوی اهدا کرده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ آیت‌الله رئیسی از کتاب و کتاب‌خوانی گفت: کتابخانه حرم مطهر یکی از مراکز مد نظر آن شهید بود و این توجه در دوران مقام قوه قضائیه ایشان و ریاست جمهوری نیز ادامه داشت.

حسینی اظهار کرد: ایشان در مدت زعامت مقام تولیت آستان قدس رضوی، بیش از ۳ هزار نسخه کتاب از کتاب های اهدایی به دفتر تولیت را به کتابخانه حرم مطهر رضوی اهدا کردند و بعد از این دوران نیز از سوی ایشان قریب به ۳ هزار نسخه دیگر از منابع مطالعاتی چاپی نیز به این مجموعه اهدا شده است.

وی ابلاغ «سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید» که با هدف تبیین مأموریت‌های دستگاه‌های ۲۳ گانه برای دسترسی آسان شهروندان به مواد خواندنی مناسب، توسعه مهارت‌های خواندن و رفع موانع عمومی‌سازی فرهنگ مطالعه صورت گرفته است را در راستای توجه ایشان به توسعه فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: بر مبنای این سند با توجه به شرایط فعلی جهان و منطقه که تهاجم فرهنگی به‌عنوان بخشی از گفتمان جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف پایه‌های هویتی جامعه اسلامی است، برنامه‌ریزی برای کتاب و کتابخوانی را بسیار حیاتی و ضروری دانسته است.

به گزارش ایبنا؛ علوم اسلامی، اهل بیت (ع)، علوم قرآن و حدیث، علوم انسانی، علمی، تاریخی اعم از تاریخ سیاسی کشور، اسلام، ایران و جهان، سیاسی، اجتماعی، دفاع مقدس، تربیتی، اقتصادی، آستان قدس رضوی، عقاید، خانواده، فقهی از جمله موضوعات منابع اهدایی به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها