دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
کتاب شهدای هلال احمر در زنجان رونمایی می‌شود

زنجان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همزمان با برگزاری یادواره شهدای امدادگر، کتاب شهدای هلال احمر در زنجان رونمایی می‎شود.

حکمت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای قدردانی از اقدامات خدومانه نیروهای هلال احمر در عملیات‌های مختلف؛ یادواره شهدای امدادگر ۱۰ خردادماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اضافه کرد: نیروهای هلال احمر همواره در عملیات‌های مختلف حضور فعال و تاثیرگذار داشته‌اند؛ همانطور که در حادثه اخیر برای بالگرد رئیس جمهور نیز هلال احمر پای کار بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در این یادواره تولیدات فرهنگی هلال احمر هم رونمایی خواهد شد، افزود: در همین راستا کتاب نگارش شده درباره ۳۲ شهید امدادگر رونمایی خواهد شد.

هاشمی با اشاره به تولید مستند ۳۰ قسمتی شهدای امدادگر و فعالیت‌های هلال‌احمر، افزود: فرهنگ ایثار و هنر باید هنرمندانه منتقل شود و از همه ظرفیت‌های به‌روز و خلاقانه باید استفاده شود.

وی درباره لزوم مشارکت هلال احمر در این فضا به عنوان یکی از نهادهای موثر در فرهنگ‌سازی در جامعه گفت: بخشی از مخاطبین تخصصی فرهنگی، کسانی هستند به اسم بهره برداران فرهنگی، که برای فرهنگ سازی موضوعات اولویت‌دارشان از محصولاتی مانند انیمیشن، کتاب و سایر موارد مشابه، استفاده می کند تا رفتار مورد نظر خود را در جامعه توسعه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر هم در این حوزه می تواند با توجه به مفاهیم نوع دوستی، امداد و نجات، وفاداری و توجه به زیست و مشکلات همدیگر (خانواده، همسایگان، دوستان و همسالان و…) این مفاهیم را از سنین کودکی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله انیمیشن، اسباب بازی و… ترویج دهد.

وی تصریح کرد: وقتی این اتفاق تکرار می شود در افراد نهادینه شده و تبدیل به رفتار فرهنگی شده و بنابراین جمعیت هلال احمر عملاً از بسته محصولات فرهنگی برای رفتارسازی فرهنگی استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط