دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
اجرای برنامه شاهنامه خوانی در مراکز کانونی زنجان

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در راستای ارائه آموزش‌های لازم به اعضای کانون پرورش فکری استان؛ برنامه شاهنامه خوانی در مراکز کانونی زنجان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای آشنایی کودکان و اعضای کانون پرورش فکری استان زنجان با مفاخر و مشاهیر کشوری؛ طرح شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی در مراکز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی انجام شده در این برنامه‌ها نسبت به قرائت اشعاری از این دو گنجینه ادبی ارزشمند از سوی مربیان اقدام شده و فرصت قرائت به اعضا هم داده می‌‎شود، اضافه کرد: فعالیت اسلامی و ادبی حافظ و فردوسی و همچنین اهداف سرودن اشعار از دیگر مسائلی است که در این کلاس‌ها مطرح می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان استان زنجان با اشاره به اینکه مطالعه آثار ارزشمند شاعران و نویسندگان ایران اسلامی آینده‌ای روشن برای کودکان و نوجوانان ایران رقم می‌زند، اضافه کرد: ادبیات ترسیم زندگی انسان‌هاست و قطعاً شناخت مفاخر این حوزه کمک شایانی به شکل‌گیری ذهنی کودکان خواهد کرد.

عیسی خانی با اشاره به فعالیت ۲۸ مرکز کانونی در استان گفت: در هریک از مراکز کانونی اجرای این برنامه‌ها در حال انجام است و خوشبختانه استقبال خوبی از آن شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز برنامه‌های تابستانی هم برنامه‌های متعددی در کانون پرورش فکری استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: سنین تعیین شده برای حضور در کارگاه‌های کانون پرورش فکری شامل گروه سنی «نوباوه» چهار سال به بالا، «نوخوان» هفت سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط