جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
ترور شخصیت مردان بزرگ از اهداف دشمن است

هرمزگان - رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: ترور شخصیت مردان بزرگ از اهداف دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در مراسم گرامی‌داشت شهدای آزادسازی خرمشهر و یادبود شهدای خدمت گفت: ترور شخصیت مردان بزرگ از اهداف دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: این روزها ایام سوز و گداز امت اسلامی و ملت عزیز ایران در سوز خدمتگزاران ملت رئیس جمهور و هیات همراه ایشان است و این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنم.

عبادی زاده به خصوصیات اخلاقی سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد و بیان داشت: ولایت مداری و صبر ایشان در مقابل نامهربانی ها بود و از هیچ مسئله‌ای در مقابل اهداف انقلاب واهمه نداشت.

وی گفت: در مصاف جنگ حق و باطل یک مسئله همیشه بعنوان ابزار استفاده می‌شود و آن ترور شخصیتی افراد بزرگ بود که دشمنان همیشه به دنبال آن هستند تا انسان های خوب را انسان بد نشان دهند و از این طریق به اهداف خود برسند.

عبادی زاده گفت: در طول تاریخ ترور شخصیتی توسط دشمن انجام می‌شد و حتی به پیغمبر اسلام تهمت می‌زدند تا افکار عمومی جامعه را از سمت پیامبر دور کنند و اقدام به شایعه پراکنی و تهمت و … می‌کردند و از این راه برای تخریب شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ استفاده می‌کردند.

وی در پایان اظهار داشت: شهید سید ابراهیم رئیسی در زمان مناظره انتخابات اشخاصی بودند که ایشان را تخریب کردند اما در مقابل تخریب آن‌ها از تخریب استفاده نکرد زیرا تربیت یافته مکتب اسلام و قرآن بود و دولتمردان باید سلوک ایشان را همواره در پیش گیرند و از آن در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

با دست خالی و ایمان هم می‌توان ایستادگی کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم با گرامی‌داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و شهادت شهدای خدمت، این ضایعه بزرگ را به ملت ایران تسلیت و بخاطر فیضی که بدست آورده‌اند را به خانواده‌های شهیدان تعزیت گفت و بیان کرد: این مصیبت برای ما بسیار بزرگ است زیرا ما بهترین انسان‌ها را از دست دادیم به ویژه رئیس جمهور عزیزمان حضرت آیت الله ابراهیم رئیسی و هیات همراه ایشان که به درجه رفیع شهادت رسیدند.

اسمعیل جهانگیری ادامه داد: در روزی که به عنوان گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس برگزار شده است شهادت شهدای خدمت هم اتفاق افتاده است.

جهانگیری در خصوص سالروز آزادسازی خرمشهر بیان کرد: در مورد خرمشهر زمانی که رژیم بعث به آن‌جا حمله کرد که ۱۹ ماه آن منطقه را اشغال کرد و فقط توانست بخش شمالی رودخانه کارون را به اشغال خود در بیاورد.

وی یکی از اهداف حمله دشمن به خاک ایران را جداسازی خرمشهر از ایران دانست و عنوان کرد: دشمن در خیال خام خودش گفته بود که در یک هفته خوزستان را اشغال می‌کند و تیرشان به سنگ خورد و ۳۵ روز مردم خوزستان با دست خالی در مقابل رژیم بعث ایستادگی کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: ایستادگی و درس‌هایی که جوانان و مردم خوزستان انجام دادند باید همواره جلوی دیدگان ما باشد و این نشان می‌دهد که در مقابل دشمنان با دست خالی و ایمان هم می‌توان ایستادگی کرد.

جهانگیری در پایان گفت: سید ابراهیم رئیسی بعنوان خادم الرضا قطار انقلاب را در مسیر درست به حرکت درآورد و تمام وقت خود را در میدان خدمت بود و شب و روز تلاش کرد و در راه خدمت به فیض شهادت رسید.

در این مراسم که به روز مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است برنامه‌های متعددی از جمله اجرای گروه موزیک منطقه یکم نیروی دریایی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع شهدا توسط هنرمندان شهرستان میناب و غباروبی از گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایبنا، در گرامی‌داشت سالروز عملیات بیت المقدس از جمعی از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس خانواده شهید علی جمشیدی شاهرودی، حیدر رئیسی سرخونی و علی ترکی زاده تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها