پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
دولت شهید رئیسی در هرمزگان همه رکوردها را شکست

هرمزگان - معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در یادداشتی به عملکرد دولت سیزدهم در استان پرداخت و نوشت: دولت شهید رئیسی در هرمزگان همه رکوردها را جابجا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سید مرتضی اولادعلی معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در یادداشتی در خصوص شهید خدمت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور محبوب و سختکوشمان نوشت و کارنامه سه ساله دولت وی را بررسی کرد.

شهادت گوارای وجودت باد ای شهید راه خدمت و ای خادم الرضا (ع) بی گمان امروز به مراد دل خویش رسیده‌ای و در کنار آن امام خوبی‌ها آرام گرفتی اما بدان ایران و ایرانی تا ابد به تو افتخار می‌کند.

چه لحظات نفس گیری بود که ما بی خبر از خستگی‌های سفرهای چند روزه ات، مشغول آماده شدن برای جشن میلاد امام رضا (ع) بودیم که تو در میان مه و باران از میان ما رفتی ولی یاد و نام تو تا سالیان سال نسل به نسل به آیندگان منتقل خواهد شد و بی گمان نسل‌های بعدی مردانگی، خلوص نیت و مظلومیتت را می‌ستایند و برای پاسداری از راه شرافتمندانه ات جانانه یاد و نامت را زنده و جاویدان خواهند ساخت.

مردم استان هرمزگان هم مثل همه مردم ایران اسلامی داغدار تو هستند و شاید داغ مردم این استان سنگین‌تر باشد زیرا خدمتی که در طول این چند سال کوتاه در این خطه توسط دولت سید محرومان صورت گرفته کم نظیر و بی نظیر بود.

هیچوقت سفر اواخر سال قبل سید ابراهیم رئیسی به استان هرمزگان را فراموش نمی‌کنم وقتی گزارش بی‌نظیر خدمات دولت در استان را می‌شنیدم و جا دارد بخش‌هایی از این خدمات را مطالعه و مرور کنیم تا بفهمیم چه گوهری را از دست دادیم.

آغاز ۶ کارخانه جدید برای ایجاد بیش از ۱۰ میلیون تن ظرفیت فولاد جدید، رشد ۶۷ درصدی در ساخت و تعمیرات کشتی، آغاز عملیات اجرایی ۴ واحد تولید شیشه و کربنات، بهره‌برداری از ۷ ناحیه صنعتی، توسعه ۲ ناحیه صنعتی، ایجاد یک میلیون تن ظرفیت کنستانتره آهن، بهره‌برداری از ۳۶ واحد معدنی جدید و آغاز مطالعات ۲۹ هزار کیلومتر مربع پهنه اکتشافی، افزایش تولید هیدروکربن‌های سنگین و سبک از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ۹ میلیون تن، آغاز طرح کُک سازی پالایشگاه نفت بندرعباس، راه‌اندازی فاز سوم بندرشهید رجایی به ظرفیت بیش از یک میلیون TEU کانتینر، اجرای طرح‌های پتروشیمی پارسیان، طراحی سه پتروپالایشگاه، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک، راه‌اندازی بندر تخصصی خمیر و بنادر سیریک، بوموسی، اسکله شماره دو بندر پارسیان‌، جانمایی شهر ۱۰۰۰ هکتاری لجستیک و راه‌اندازی ۵ بازارچه مرزی، افزایش ظرفیت تحقیقاتی استان از ۱۵۸ میلیون تن به ۱۸۱ میلیون تن، ساماندهی صدور مجوز برای بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ صیاد در کنار بازسازی سه مرکز تقویت ذخایر آبزیان، افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس از چهار هزار و ۲۰۰ تن به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن، برقراری امکان صید در اقیانوس هند، برق‌رسانی به مزارع میگو، افزایش ۸۵ درصدی کشت گلخانه‌ای، احداث مزارع مکانیزه نخیلات، احیا، نوسازی و تجهیز سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری، اجرای خطوط انتقال آب، احیای ۴۰ واحد صنعتی غیر فعال و افزایش ۶۶ درصدی ظرفیت صنایع تبدیلی، بهره‌برداری از ۳۰۵ تخت بیمارستانی جدید، افزایش تخصیص ۱۲ هزار میلیارد ریال به بخش درمان و بازگشایی ۸۸۳ کیلومتر، راه‌اندازی نیروگاه برق لارک، ایجاد پنجمین پارک توسعه اقتصاد دیجیتال، کاشت ۵ میلیون اصله نهال، ساخت ۱۱۵ سازه آبخیزداری، جذب سرمایه و بهبود محیط سرمایه، کاهش نرخ بیکاری از ۱۵ و هشت دهم به ۱۱ و نیم درصد و کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در کشور از اقدامات شاخص دولت رئیس جمهور شهید در هرمزگان بود که آن روز گزارشش را شنیدم.

همچنین در فاصله سفر اول و دوم رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی ۶۱۰ واحد راکد تولیدی احیا شد و حساب‌های بانکی برخی صنایع به استان برگردانده شد و با برنامه ریزی رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رتبه نخست تکمیل طرح های سرمایه گذاری به هرمزگان رسید.

همچنین تامین ۱۲۱ درصدی زمین نهضت ملی مسکن، تحویل ۱۱ هزار قطعه زمین به مردم، صدور پروانه برای ۵۹ هزار واحد مسکونی و تحویل ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن از دیگر اقدامات دولت رئیسی در استان هرمزگان بوده است.

اگر بخواهیم در بحث آموزش هم نگاهی کوتاه داشته باشیم، از ابتدای دولت تاکنون ۱۵۰۰ کلاس درس در قالب ۴۱۶ مدرسه در اختیار آموزش و پرورش هرمزگان قرار گرفته و ۲۹ هنرستان تخصصی جوار صنایع و آموزشگاه‌های علوم زیست، فیزیک، زمین‌شناسی و نانو نیز راه‌اندازی شده است.

در بخش مردم‌یاری نیز در دولت شهید رئیسی ۱۹۰ هزار خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی به مردم استان هرمزگان ارائه شد.

مردم استان هرمزگان به خوبی می‌دانند آنقدر جهش خدمت در دولت شهید رئیسی در هرمزگان بالا بود که در سه سال گذشته رتبه اول رشد اقتصادی، رتبه اول ایجاد شغل، رتبه اول سرمایه‌گذاری صنعتی، رتبه اول ارزیابی وزارت کشور، رتبه اول مولدسازی، رتبه اول احیای کارخانجات تولیدی، رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رتبه نخست تکمیل طرح‌های سرمایه گذاری و رتبه اول مازاد درآمد به نسبت برنامه در کشور بخش‌هایی از کارنامه دولت در این مدت در هرمزگان بوده است.

سید ابراهیم عزیر تا ابد نامت چون شهید مظلوم بهشتی بر خاطر ما خواهد ماند و حجت بر هر مسئولی تمام است تا در مسیر حفظ نظام و ایران و خدمتگزاری به مردم با جان و دل بکوشند.

تردیدی ندارم که همیشه آرزوی شهادت داشتی زیرا شهادت آرزوی مردان خداست! و حتم دارم که هر باره در آرزوی شهادت پا به جبهه جنگ اقتصادی و خدمت به مردم می گذاشتی و حال که به آرزویت رسیده‌ای و در پیش خدا، در بهشت ابدی او مورد رحمت قرار گرفته‌ای، در آن بهشت آرام بگیر چرا که جوانان این مرز و بوم راه تو را در پیش گرفته و برای تحقق آرزوهایت که رساندن کشور به قله‌های رفیع عزت و سربلندی و تحقق تمدن نوین اسلامی از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نخواهند کرد.(ان شالله)

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید US ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    با درود و سپاس از آقای سید مرتضی اولادعلی عزیز . درود خدا بر این شیر مرد وطن پرست مردم دار فراجا🌹🦂👮‍♂️✋
  • امید US ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    با درود و سپاس از آقای سید مرتضی اولادعلی عزیز . درود خدا بر این شیر مرد وطن پرست مردم دار فراجا🌹🦂👮‍♂️✋

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها