پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
دیپلمات شهیدی که خادم الرضا (ع) شد

خراسان‌رضوی- شهید حسین امیرعبداللهیان قرار بود همزمان با ولادت امام رضا (ع) نشان خادمی حضرت امام رضا (ع) را دریافت کند که به دیدار حضرتش شتافت.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - لیلا نوعی: نیمه‌های شب به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد رسید، پیکر شهید خدمتی که بعد از شهادت هم فراق زیارت را تاب نیاورد و برای آخرین زیارت خودش را از تبریز به مشهد رساند. نوای سرود ملی سربازان ارتش در تمام محیط طنین انداز شده بود.

به محض نشستن هواپیمای حامل پیکر شهید خدمت فضا را غم بهت‌انگیزی فرا گرفت. همه از فعالیت ها سیاسی و فرهنگی مهم او می‌گویند که چگونه با سیاست و صبوری به مرحله اجرا رسیده بود.

کارنامه حضور سه ساله حسین امیرعبداللهیان در سمت وزیر امور خارجه کشورمان نشان‌دهنده حرکت درست دستگاه دیپلماسی کشور در مسیر تحقق منافع و امنیت ملی است.

به قطع می‌توان گفت حسین امیرعبداللهیان فکری سیال داشت. آداب اجتماعی بین المللی می‌دانست و در جوامع مختلف طرفدار داشت. او جوانی پای کار و جسور، مردی خوش فکر، سیاست‌مداری با انگیزه و عاشق امام رضا (ع) بود.

امیرعبدالهیان در داستان غزه و مدیریت میدان به خوبی درخشید و در این حوزه دغدغه داشت.

او برای مراسم افتتاح یک سد در شمال غربی کشور رئیس‌جمهور را همراهی می‌کرد و در مسیر بازگشت به مقام شهادت نائل شد.

فعالیت‌های مهم شصت‌وششمین وزیر امور خارجه

امیرعبداللهیان شصت‌وششمین وزیر امور خارجه ایران بود که در دوران پرتحولی وزارت خارجه کشور را در دست گرفت.

او متولد اردیبهشت ۱۳۴۳ در دامغان و دانش‌آموخته روابط بین‌الملل بود.

در کارنامه امیرعبداللهیان خدمت در سمت‌هایی از جمله دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، معاونت وزیر امور خارجه، معاون ویژه وزیر امور خارجه در عراق، سفیر ایران در بحرین و سفیر ایران در عمان وجود دارد.

شهادت با چاشنی خادمی امام رضا (ع)

حسین امیرعبداللهیان اهل مشورت و پای کار بود. در تصمیم گیری جسارت داشت و مرد عمل در میدان بین‌المللی بود. اما مهم ترین ویژگی او عشق و ارادت ویژه اش به امام رضا (ع) بود. همواره به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) می آمد. به روایت خانواده اش آرزوی خادمی برای امام هشتم را داشت. همسر این شهید گفته است فکر و ذکر ایشان این بود که شرمنده شهدا نباشند و به ملت و امام هشتم خدمت کند.

حال پس از شهادت هم پیکر مطهرش بعد از تشییع در شهرهای تبریز، تهران و قم برای آخرین زیارت مشهد آمد.

به پاس جبران خدمات خالصانه و عبادت عاشقانه شهیدی که قرار بود روز ولادت امام رضا (ع) حکم خادمی‌اش را دریافت کند؛ نیمه شب، سوم خرداد ماه، مراسم یادبود و وداع با پیکر شهید خدمت در با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و مردم در صحن کوثر بارگاه منور رضوی برگزار گردید. همزمان با این مراسم در تالار ولایت حرم مطهر رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی از خانواده شهید امیرعبداللهیان تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها