پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
تشییع تاریخی پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در بیرجند/ شکوه قدردانی مردم از خادم خستگی ناپذیر

خراسان جنوبی- مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و دو تن از همراهانشان با حضور مسئولان و جمع زیادی از مردم در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند؛ هزاران نفر از مردم ولایتمدار و مومن استان خراسان جنوبی از ساعتهای اولیه صبح در میدان جانبازان تجمع کرده تا با پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و دو تن از همراهانش وداع کنند.

صدها هزار نفر در حال تشییع پیکر شهدای خدمت هستند و با چشمانی اشکبار با رئیس جمهور شهدیشان و همراهنش وداع می‌کنند.

خراسان جنوبی یک بار دیگر میزبان رییس جمهور است اما این‌بار نه برای افتتاح طرح، بلکه برای وداع مردم با پیکر سید شهیدان خدمت میزبانی می‌کند.

تشییع تاریخی پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در بیرجند/ شکوه قدردانی مردم از خادم خستگی ناپذیر

یکر مطهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران روز پنجشنبه سوم خرداد در آغوش مردم خراسان جنوبی قرار گرفت تا مردم دیار خاوران میزبان آخرین سفر استانی رئیس جمهور شهید باشند.

هواپیمای حامل پیکر آیت الله رئیسی و ۲ تن از همراهان صبح امروز سوم خرداد در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، جایی که شهید جمهور ۸۸ روز قبل آخرین بار وارد این استان شد، به زمین نشست و مردم خراسان جنوبی با حضور حداکثری خود برای تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور شهید و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری آمده اند تا ناباورانه و در شوکی بزرگ با خادم الرضا وداع کنند.

مردم بیرجند با حضور تاریخی خود در مراسم تشیع، میزان علاقه‌شان را به رئیس جمهور شهید نشان دادند و با ندای یا امام رضا (ع) در حال وداع با شهید رئیسی و همراهانش هستند.

تشییع تاریخی پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در بیرجند/ شکوه قدردانی مردم از خادم خستگی ناپذیر

مراسم تشییع و بدرقه رئیس جمهور شهید از میدان جانبازان بیرجند در جوار بوستان شهدای گمنام آغاز شده و در مسیر بلوار پاسداران تا تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی ادامه می‌یابد؛ مسیری که سیاه پوش است و دیروز و دیشب جوانان و نوجوانان با عشق و علاقه به برپایی موکب‌های پذیرایی از تشییع کنندگان مشغول بوده‌اند.

سالمندان، کودکان، نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان، فرهنگیان، ورزشکاران، اصناف و کارمندان و همه و همه امروز موجی از ارادت به رئیس جمهور مردمی خود در مراسم تشییع پیکرش در بیرجند به راه انداخته اند که پاسخ کوبنده ای به یاوه گویی‌های دشمنان می‌دهد.

مردم خراسان جنوبی در تشییع پیکر شهید رئیسی حضور بی‌سابقه‌ای دارند و ده‌ها هزار نفر در این مراسم حضور یافتند.

امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی در بیرجند، حضور پر شوری از اقشار مردم به چشم می‌خورد.

از مادران خانه دار و کودک به بغل گرفته تا کارمندان، کسبه، بازاریان، دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، نوجوانان و جوانان، و سالمندان حتی عصا به دست امروز در خیل جمعیت عزاداران شهادت خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور محبوب کشورمان، به چشم می‌خورند که آمده اند برای آخرین بار رئیس جمهورشان را بدرقه کنند.

آخرین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی هم به پایان رسید.

هزاران نفر از مردم عزادار استان خراسان جنوبی و استان های همجوار با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر با رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و نماینده استان در مجلس خبرگان وداع کردند.

تشییع تاریخی پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش در بیرجند/ شکوه قدردانی مردم از خادم خستگی ناپذیر

پیکر مطهر رئیس جمهور شهید برای تشییع و خاکسپاری به مشهد مقدس منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها