پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
واکنش جمعی از هنرمندان مطرح مشهدی به شهادت رئیس جمهور

خراسان‌رضوی- جمعی از هنرمندان مشهدی در عرصه‌های مختلف سینما، تئاتر و تلویزیون و کتاب با انتشار یادداشت و گفت‌وگوهای رسانه‌ای و مجازی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفتند.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - لیلا نوعی: پیگیری و همراهی رسانه‌ها، دغدغه رشد سینما و ساخت فیلم هایی درباره نفاق، برگزاری و رونق تئاتر رضوی، مردمی بودن و از همه مهم تر عشق به امام رضا (ع) از ویژگی های بارز و مشترکی بوده که همه این افراد به آن اشاره کرده اند.

آنها معتقدند این اتفاق تلخ باعث شده است که هنرمندان در عرصه‌های مختلف دور هم جمع شوند تا جلوه‌های شخصیتی و نکاتی مثبت از ایشان را که می‌تواند سرلوحه بسیاری از کارهای هنری قرار بگیرد، به نمایش بگذارند. در ادامه به برخی از این واکنش ها می پردازیم.

رئیسی از تاثیر سینما بر جامعه آگاه بود

هادی حاجتمند کارگردان و فیلمنامه نویس با تاکید بر اینکه ایشان عزیز ملت ایران بودند گفت: زمانی که فیلم «اشنوگل» را ساختم، بعد از اکران این فیلم از دفتر ایشان که آن زمان تولیت آستان قدس رضوی بودند با من تماس گرفتند و گفتند که حاج آقا می خواهند فیلم را ببینند، گفتند که یک جای خوب را برای اکران فیلم در نظر گرفتیم و یک مانیتور بزرگ با تجیهیزات خوب صدا برای نمایش فیلم قرار داده بودند که نشان از توجه و حمایت ایشان داشت.

او افزود: آقای رئیسی درباره تاثیر سینما بر جامعه، حرفهای شنیدنی و مهمی زدند که برایم جالب توجه بود. تک تک بچه هایی که به آن جلسه دعوت شدیم توسط ایشان تجلیل شدیم و هدیه گرفتیم.

اجرای هنرهای نمایشی در حرم مطهر رضوی

محمد جانپا، کارگردان تئاتر، با اشاره به عملکرد آیت‌الله رئیسی و اهمیت‌دادن ایشان به هنر و ادبیات مشهد هم گفت: آقای رئیسی اجازه داد هنرهای نمایشی، پرده‌خوانی و اجرای نمایش در حرم مطهر رضوی رقم بخورد. آقای رئیسی برخلاف بسیاری از مسئولان، مردمی بودند. جایگاه ایشان در کنار اینکه رئیس‌جمهور مملکت بودند، به‌دلیل خادم‌الرضابودنشان برای ما به‌شدت اهمیت دارد.

مشهد؛ آغازگر هنر و ادب

ماشاءالله شاه‌مرادی‌زاده، بازیگر مشهدی مطرح نیز با اشاره به خاطرات مشترک خود با آیت‌الله رئیسی بیان کرد: من هنوز در حالت شوک هستم؛ آقای رئیسی به محض ورودشان به آستان قدس، هنرمندان و خانواده‌های شهدای هنرمند را دعوت کرده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی، معتقد بودند مشهد باید شروع‌کننده هر اتفاق خوب در زمینه هنر و ادب باشد.

رئیسی؛ مرد میدان

سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که این روزها سریال «موسی (ع)» را در دست تهیه دارد در صفحه مجازی خودش در باب این سوگ نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلاً» خداقوت و خسته نباشید.

شهادت مزد تلاش های خستگی ناپذیر رئیسی

داریوش ارجمند، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون هم نوشت: شهادت مزد تلاش‌های خستگی ناپذیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی در طول مسئولیت های او بود. ایشان آرام و متین در ظاهر، ولی پرخروش و جنگنده در باطن، برای خدمت به مردم ایران بود و خستگی را نمی‌شناخت. او می‌توانست در پایتخت باشد و وقایع و اتفاقات کشور را از پشت میزش رصد کند، بدون آنکه خطر را به جان بخرد، ولی رئیسی مرد عمل بود.

سفرت سلامت آدم قیمتی

حامد سلطانی، مجری شناخته شده تلویزیون در صفحه مجازی خود نوشت: آقای رئیس جمهور، سفر به سلامت. نبودنت را تسلیت باید گفت؛ به همه مردم ایران، حتی به جماعتی که فرصت را برای هلهله مغتنم شناخته اند! گیرم که ندانند رفتن آدم های قیمتی گران تمام می شود.

حوزه هنری خراسان‌رضوی پای کار آید

علیرضا مهرداد، داستان‌نویس مشهدی با اشاره به اهمیت حماسه سازی این حادثه عنوان کرد: شباهت شهادت آیت‌الله رئیسی به یک عمل قهرمانانه و یک عمل حماسی جای این را باز می‌کند تا مجموعه حوزه هنری خراسان‌رضوی که مدعی زنده‌کردن ادبیات حماسی و داستان‌های حماسی است، پای این کار بیاید. آقای رئیسی معتقد بودند به این دلیل که در خراسان‌رضوی عالم آل‌محمد (ص) مدفون هستند، خراسان باید مرکز علم و داستان و فرهنگ باشد و اگر مشهد بودند، این موضوع را عملی می‌کردند.

به حقیقت زندگی کن

هادی مقدم‌دوست، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما درباره خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او نوشته است: شهدایی که در تاریخ شناختیم و در طول عمر دیدیم، همه تا لحظه آخر به حقیقت زندگی کردند و در حین کار بودند.

نتیجه اهل خدمت شهادت است

علی پیراسته، راوی دفاع مقدس، درباره شخصیت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: نتیجه اهل خدمت شهادت است، آقای رئیسی نشان دادند که اهل خدمت بودند. ایشان وارد حاشیه نشدند و مانند بسیاری از افراد که دنبال جواب‌دادن به دیگران بودند، کار دیگران را بر زمین نگذاشتند.

شهید جمهور خدمتگذار بود

سیدمحمدامین موسوی، شاعر مطرح مشهدی نیز درباره راه شهدا و عروج شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی مطرح کرد: شهادت همیشه برای این ملت بیداری‌آور بوده است؛ همان‌طورکه ماجرای حاج‌قاسم باعث شد که مردم دوباره به وحدت برسند. مهم‌ترین درسی که این حادثه به ما داد این بود که آقای رئیسی در جای درستی ایستاده بود. ایشان در حین خدمت، جام شهادت را سرکشیدند و این اتفاق مهر تأییدی است بر خدمتگزاربودن ایشان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها