جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
مراسم رونمایی از کتاب «زمانی برای عاشقی» برگزار شد

مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب «زمانی برای عاشقی» ظهر امروز در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس واقع در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از چاپ چهارم کتاب «زمانی برای عاشقی» ظهر امروز همزمان با سالگرد شهادت حاج محسن عین‌علی با حضور نویسنده این اثر و برخی از کارشناسان و فعالان حوزه زنان در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس واقع در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران برگزار شد.

لیلا گودرزیان‌فرد، نویسنده همدانی این اثر در این مراسم با اشاره به اینکه این کتاب بر اساس خاطرات معصومه خدابخشی، همسر شهید حاج محسن عین‌علی است که گل‌علی بابایی، نویسنده حوزه ادبیات پایداری این کتاب را یک تراژدی عاشقانه نامید، اظهار کرد: در ابتدای روایتگری معصومه خدابخشی از عاشقانه خود با این شهید بزرگوار متوجه شدم که روایت این عاشقانه کاری بس دشوار خواهد بود، چراکه من باید راوی عشقی می‌بودم که این عشق همچنان زنده است.

وی افزود: روایت عاشقانه‌ای که در دل جنگ رخ داده کاری بسیار سخت بود و من در تمام لحظات این کتاب تلاش خود را کردم تا جای معصومه باشم و بتوانم روایت را به گونه‌ای بیان کنم که مظلومیت این زوج را انتقال دهم و در عین حال یک جمع‌بندی برای خواننده داشته باشد.

این نویسنده همدانی با اشاره به سخت‌ترین بخش کتاب «زمانی برای عاشقی» تصریح کرد: روایت خبر شهادت محسن به معصومه در حالی که پسر اول او در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است، یکی از سخت‌ترین لحظات این کتاب برای من بود و تمام تلاش خود را به کار بردم تا به خواننده این پیام را انتقال دهم که آرامش حال حاضر خود را مدیون از خودگذشتگی‌های چه کسانی هستیم.

«زمانی برای عاشقی» روایتگر یک عاشقانه ساده در روزهای تلخ جنگ

معصومه جواهری، کارشناس و پژوهشگر حوزه ادبیات پایداری نیز در ادامه این مراسم با اشاره به روایتگری نویسنده «زمانی برای عاشقی» در طول این کتاب عنوان کرد: این کتاب بیانگر یک عاشقانه ساده در روزهای تلخ جنگ است که حجم کار و روانی داستان بیانگر این است که راوی و نویسنده از پس این کار دشوار به خوبی برآمده‌اند.

وی افزود: در هیچ‌کجای این داستان متوجه نقش نویسنده در روایتگری کتاب نمی‌شویم، و همواره این احساس وجود دارد که این کتاب توسط معصومه نگاشته شده و در آخر داستان متوجه می‌شویم که نویسنده این کتاب فرد دیگری است؛ هم‌قدم شدن با معصومه داستان در سطر به سطر کتاب بزرگترین ویژگی این کتاب است.

کارشناس و پژوهشگر حوزه ادبیات پایداری با بیان اینکه در حوزه جنگ داستان‌های عاشقانه زیادی شنیده و نگاشته شده است، گفت: وجه تمایز دیگر این کتاب در روایتگری رابطه عاشقانه معصومه و محسن است که بسیار مودبانه تا پایان کتاب رواست شده و این بیانگر این است که نویسنده این کتاب برای جذب مخاطب به هرقیمتی ادبیات کتاب را زیر سوال نبرد، بنابراین این کتاب پیشنهاد من به تمام نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به حوزه کتاب‌های عاشقانه و ادبیات پایداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها