جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
در غرفه «شمیم ایمان» چه خبر است؟

در این مطلب معرفی کوتاهی درباره برنامه‌ها و حال‌وهوای غرفه «شمیم ایمان»، غرفه کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): قهرمان واقعی نمایشگاه کتاب کیست؟ مردی که از مناطق دوردست بیش از هزاروچندصد کیلومتر راه را طی کرد تا خود و فرزندانش را به نمایشگاه کتاب امسال تهران برساند.

زیبایی‌های توصیف‌نشدنی در نمایشگاه کتاب

امروز در غرفه کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی نشسته بودم و با بچه‌ها و خانواده‌ها گپ و گفت‌وگو داشتم که با پدری آشنا شدم به گفته خودش از منطقه‌ای دوردست. به نظر نمی‌رسید تمکن مالی قوی داشته باشد. او مسافتی حدود ۴۰۰ کیلومتر راه آمده تا به کرمان رسیده و از آنجا به تهران و چند روزی در تهران بوده تا کودکانش - یک دختر و پسرش- بتوانند از نمایشگاه کتاب تهران استفاده کنند.

تا اینکه رسیده بودند به غرفه کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات؛ گویی مطلوب خویش را در این غرفه یافته بودند. با دختربچه کمی گفت‌وگو کردم و یکی دو تا سوره قرآن برایم خواند؛ ابتدا تشویقش کردم و برای بار دوم درخواست کردم که بخواند و توجه پدر را جلب کردم که به کمک دخترش بشتابد و اشکالاتش را بعداً به او بیاموزد. او هم با گرمی استقبال کرد.

مشغول گفت‌وگو با این پدر مهربان و صمیمی بودم که ناگهان بادکنک یکی از کودکان حاضر ترکید. این دختربچه فداکار بدون هیچ توقعی فوراً بادکنک خود را به آن کودک هدیه کرد. دیدن این صحنه برایم بسیار زیبا برایم بود و آفرین گفتم به تربیت این پدر که این‌چنین فرزندان ایثارگری را پرورانده است.


در غرفه تربیت مربی کودکان و نوجوانان چه خبر است؟

چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) غرفه از ساعت اولیه صبح در نمایشگاه شروع به کار کرد؛ با اینکه غرفه از جهت موقعیتی در انتهای سالن قرار دارد؛ اما این هنر مربیان کودک و نوجوان است که مخاطبان زیادی را به سمت غرفه می‌کشانند.

امروز در غرفه چند تن از مربیان سالمند و جوان حضور داشتند و تزیین زیبا و متنوع غرفه و برنامه‌های جذاب و متنوع که هر سنی با هر سلیقه و مرامی علاقه‌مند به حضور در غرفه می‌شد، حال‌وهوای غرفه را جذاب‌تر کرده بود.

برنامه‌های غرفه شامل موارد زیر بود:

کاغذ و برش و ساخت کاردستی‌های ساده و بادکنک‌هایی که بچه‌ها عاشق دریافت آن‌ها هستند، رنگ‌آمیزی و گپ و گفت‌وگو و خواندن شعر و خواندن قرآن توسط کودکان نوجوانان برای مربیان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و معماهایی برای سنین بالاتر مثل چوب و حلقه، اجرای برنامه‌های پرسش و پاسخ، مسابقه و سرگرمی‌های محتوایی و…. این برنامه‌ها چنان غرفه را جذاب کرده بودند که هر بیننده و رهگذری را به داخل می‌کشاندند.

منتظر حضور قدوم باصفای شما مربیان در دو روز آخر نمایشگاه تهران هستیم.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط