پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
ساخت اولین کتاب‌گردان الکتریک جهان/ «نامک»؛ تحقق رویای شیرین کودکان در زمینه کتاب

دبیر هشتمین پایتخت کتاب ایران گفت: کودکان علاقه دارند تا کتاب فیزیکی با فناوری‌های نوین ترکیب شود؛ ایده‌های کودکان و نوجوان کتابخوان سمنان جمع‌آوری و نتیجه آن ساخت اولین کتاب‌گردان الکتریک جهان به نام «نامک» شد.

رضا شمس‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه سمنان از ابتدا، تبدیل شدن به قطب فناوری‌های کتاب و ترویج کتاب را هدف خود قرار داده بود، عنوان کرد: قشر کودک و نوجوان از مهم‌ترین قشری بودند که در نظرسنجی تبدیل سمنان به پایتخت کتاب ایران مشارکت کردند.

وی افزود: با تشکیل اتاق‌های فکر و نظرخواهی از چندصد کودک و نوجوان رویاهای کودکان در زمینه کتاب و کتابخوانی شناسایی شد.

دبیر هشتمین پایتخت کتاب ایران با اشاره به اینکه کودکان امروزی ضمن علاقه‌مندی به ساختار فیزیکی کتاب تمایل دارند تا فناوری و نوآوری پیشرفته در کنار کتاب کاغذی ببینند، تصریح کرد: ایده‌های کودکان و نوجوان کتابخوان سمنان جمع‌آوری و نتیجه آن ساخت اولین کتاب‌گردان الکتریک جهان به نام «نامک» شد.

وی ادامه داد: ربات مروج کتاب هوشمند «الِکتاپ» از دیگر نوآوری‌های سمنان در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی بود که توسط آن به کودکان سیر مطالعاتی پیشنهاد می‌شود و با استفاده از قابلیت شناسایی کلمات فارسی نیز می‌تواند با کودکان صحبت کند.

شمس‌خانی نیز کتابخانه‌های کوچک شهری را از دیگر اختراعات سمنان در زمینه کتاب و کتابخوانی نام برد و ادامه داد: سمنان برای جذب کودکان و سایر اقشار جامعه به موضوع کتاب طرح‌های دیگری همچون راه‌اندازی مرکز «پرواز کتاب» و تحویل کتاب با پهپاد به باشگاه‌های برتر کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوانان و «میراث‌داران قرن» برای شهروندان ارشد را اجرا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها