سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس ایجاد می‌شوند

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی باشگاه‌های کتابخوانی با هدف برگزاری مسابقات کتابخوانی، جمع‌خوانی‌ها و پویش‌های ویژه کار کتاب خبر داد.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مورد نتیجه برگزاری نخستین دوره آموزش ترویج کتابخوانی که فراخوان آن در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده بود، گفت: این موضوع مهمی است که آن را پیگیری می‌کنید. برنامه‌های همکاری ما با آموزش و پرورش متعدد است؛ یکی از آن برنامه‌ها همین بود که به تعدادی از مربیان و معلمان، آموزش کتابخوانی بدهیم که آن‌ها به عنوان محور اصلی کار کتاب در مدرسه انجام دهند. استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از معلمان در این طرح ثبت‌نام کردند و بیش از ۲۹۰ هزار نفر از این معلمان هم این دوره را به طور کامل گذراندند، در آزمون هم پذیرفته شدند و آن را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این اتفاق برای مرحله اول این طرح بود؛ مرحله دوم ایجاد باشگاه‌هایی در همان مدارسی است که این معلمان و مربیان آموزش‌دیده در آن کار می‌کنند. نرم‌افزار مورد نیاز این مرحله از طرح نیز آماده‌سازی شده و اطلاع‌رسانی آن نیز صورت گرفته است و ما به زودی شاهد راه‌اندازی باشگاه‌ها خواهیم بود. برنامه‌هایی که در این باشگاه پیگیری و اجرایی می‌شود، عبارت‌اند از: مسابقات کتابخوانی، جمع‌خوانی‌ها و پویش‌های ویژه کار کتاب.

او بیان کرد: امیدوارم به تدریج با تجهیز کتابخانه‌های مدارس حلقه سوم این طرح را نیز اجرایی کنیم و بتوانیم کار کتاب را در مدارس ایران به شرایط مطلوبی برسانیم.


به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها