دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
«وقف‌نامه‌های کتاب در کتابخانه‌های جهان» جدیدترین اثر انتشارات « مجمع ذخائر اسلامی»

مدیر انتشارات « مجمع ذخائر اسلامی» گفت: آخرین و مهمترین اثر این انتشارات «وقف‌نامه‌های کتاب در کتابخانه‌های جهان» است که تاکنون ۱۰ جلد از آن منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در حال عرضه است.

سید صادق عاصف آگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب تهران (ایبنا) با اشاره به حضور انتشارات مجمع ذخائر اسلامی به مدت ۳۴ سال در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور اظهار کرد: این انتشارات در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و از ابتدای کار تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب توسط این نشر به چاپ رسیده است.

وی افزود: عمده فعالیت این انتشارات در حوزه اسناد و نسخ خطی است که آخرین و مهمترین اثر این انتشارات «وقف‌نامه‌های کتاب در کتابخانه‌های جهان» است که تاکنون ۱۰ جلد از آن منتشر شده است؛ مبنای کار نسخ خطی و چاپ سنگی حاوی وقف‌نامه بوده که بررسی شد و به تحریر درآمد که عمده وقف‌نامه‌ها به زبان‌های فارسی، عربی، اردو و ترکی است.

مدیر انتشارات مجمع ذخائر اسلامی تصریح کرد: ۵۰۰ عنوان و ۵۰ عنوان جدید از این نشر در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران حضور دارد که هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی قابل دسترس هستند.

وی با اشاره به اینکه پرفروش‌ترین عناوین عموماً سفرنامه‌ها هستند، بیان کرد: «در سرزمین سوفی بزرگ» و «دیوان بدرالدین جاجرمی» از جمله عناوینی است که در نمایشگاه کتاب تهران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سالن شبستان، راهرو ۲۱، غرفه ۴۸۸.۱ و یا وبسایت رسمی www.book.icfi.ir نسبت به تهیه آثار این نشر اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط