شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
اولین دوره جشنواره و مسابقه شعرخوانی مشهد برگزار شد

خراسان‌رضوی - اولین دوره جشنواره و مسابقه شعرخوانی مشهد به همت انجمن ادبی سیاوش راستین با استقبال شاعران و دوست‎‌داران شعر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، اولین دوره جشنواره و مسابقه شعرخوانی مشهد هم‌زمان با شصتمین جلسه از انجمن ادبی سیاوش راستین در سالن سه‌سویه‌ی شهر کتاب مشهد با استقبال شاعران و دوست‎‌داران شعر برگزار شد.

محمد رضا سرسالاری، دبیر علمی این جشنواره در خصوص این رویداد گفت: تا الان تمام جشنواره‌های شعر به صورت نوشتاری و مکتوب و ارسالی بوده‌اند، اما ما در این جشنواره به دنبال این بودیم که علاوه بر سنجش هنر و ذوق نوشتاری شاعران، نوع ارائه آنان و انتخاب‌های درست‌شان را هم به داوری بگذاریم.

اولین دوره جشنواره و مسابقه شعرخوانی مشهد برگزار شد


این شاعر و استاد زبان و ادبیات پارسی گفت: این اتفاق با استقبال بسیار خوب شاعران مواجه شد چراکه شعرشان را مقابل داوران ارائه دادند و به این جهت کاری تازه و طرحی نو بود و با توجه به ظرفیت غنی مشهد و خراسان در ادبیات و شعر امیدواریم این نهال نوپا قد بکشد و این رویداد سالها ادامه پیدا کند.

او با اشاره به یکی دیگر از خصوصیات این جشنواره گفت: همچنین اینکه در دیگر جشنواره‌ها بسیاری از پیشکسوتان ادبیات هم مشارکت کننده هستند و در یک ظرف با جوانان سنجیده می‌شوند که به نظر بنده جدال برابری نیست اما در این جشنواره ما سعی کردیم جوانان را پذیرش کنیم چراکه بسیار مشتاق نقد و قضاوت شدن هستند.

اولین دوره جشنواره و مسابقه شعرخوانی مشهد برگزار شد


این مدرس ادبیات پارسی با اشاره به ضرورت برگزاری این گونه جشنواره ها ابراز کرد: در دوران پساکرونا با رکود این رویدادهای فرهنگی مواجه بودیم و کمی زمان می‌برد تا دوباره به نقطه اوج برسیم اما الان زمان مناسبی برای بازیابی و بازسازی روحیه ادبیاتی در یک شهر زمان بسیار مناسبی است.

سرسالاری ادامه داد: از بین ۱۷۸ اثر رسیده به جشنواره ۱۲ نفر شاعر در مرحله نهایی این جشنواره در مقابل داوران قرار گرفتند و شعر خوانی کردند که در پایان جشنواره مهدیه مالکی به مقام اول این دوره رسید و جایزه نقدی و لوح تقدیر جشنواره را از متولیان جشنواره دریافت کرد.

دبیر علمی اولین دوره جشنواره و مسابقه شعر خوانی مشهد گفت: حامد مهراد، یوسف بینا، علیرضا جهانشاهی و سمانه مصدق داوران این جشنواره و محمد آساییان و سمیه اکبری هم دبیران اجرایی این رویداد این رویداد فرهنگی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها