چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
پیشنهادات یک استاد دانشگاه برای خرید کتاب از نمایشگاه کتاب تهران/  «نیم دانگ پیونگ یانگ» و «تحصیل کرده»

خراسان جنوبی- سید مهدی نارمنجی استاد دانشگاه برای کتابخوان‌ها پیشنهادات مختلفی برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران دارد.

سید مهدی نارمنجی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: باخواندن روایت صادقانه از کشورهای مختلف می‌توانید با فرهنگ دیگر کشورها آشنا شوید و نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای خرید کتاب و آشنایی با فرهنگ مردمان جهان است.

وی افزود: یکی از کتاب‌های من برای پیشنهاد خرید از نمایشگاه کتاب «تحصیل کرده» داستان جذاب خارجی از «تاراوستوور» ترجمه علی ایثاری کسمایی داستانی است که در قرن اخیر نوشته شده است.

استاد دانشگاه گفت: این کتاب داستان زندگی یک دختر آمریکایی در قرن ۲۱ را بیان می‌کند که زندگینامه وی هم محسوب می‌شود و به بیان مشکلات یک خانواده و یک زن در آمریکا می‌پردازد.

نارمنجی بیان کرد: در این کتاب برخلاف آنچه عامه مردم فکر می‌کنند، در امریکا که خودش را مهد تمدن می‌داند و معتقد است سلطان جهان است یک خانم با چه محدودیت‌هایی مواجه است در شرایط خانوادگی سخت زندگی می‌کند.

وی تصریح کرد: کتاب «نیم دانگ پیونگ یانگ» نوشته «رضا امیرخانی» است، که در روایتی صادقانه سفرنامه خود را به کره شمالی شرح می‌دهد و جزو کتاب‌های است که توصیه میکنم بخوانید.

استاد دانشگاه افزود: کره شمالی یک کشور پررمز و راز و ناشناخته برای مردم است و اطلاعات موجود در این کتاب را به آسانی نمی‌توان از منابع دیگری به دست آورد.

نارمنجی گفت: آقای امیرخانی از داستان نویسان خوب کشور است که ما را با فرهنگ، آداب و رسوم و سبک زندگی در کره شمالی آشنا می‌کند.

وی با بیان اینکه کسانی که به ادبیات علاقه‌مند هستند می توانند کتاب «نامه های از پاریس» نوشته امیر سعیدالهی را مطالعه کنند، افزود: این کتاب، پاریس را از دیدگاه اندیشمندان و شخصیت‌های ایرانی که در سفرهایی به پاریس داشته اند و یا مدتی در آنجا حضور داشته اند مثل سهراب سپهری، صادق هدایت, جلال آل احمد، غلامحسین ساعدی و دکتر شریعتی… بیان می کند.

این استاد دانشگاه گفت: در واقع کتاب برگرفته از نامه‌هایی است که شخصیت های ایرانی برای خانواده هایشان می فرستادند و با وجود اینکه پاریس شهر بسیار زیبا و شهر آمال و آرزوهای خیلی از افراد است، وجه مشترک همه نامه این بوده که دوست داشتند دوباره به ایران برگردند و دلتنگ وطن بودند و ایران را بر پاریس ترحیج می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها