پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
پایتخت کتاب ایران پیش به‌سوی عرصه‌های بین‌المللی/ افزایش سرانه مطالعه در سمنان

مسئول دبیرخانه سمنان پایتخت کتاب ایران گفت: با توجه به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب و زیرساخت‌های فرهنگی این استان تلاش داریم تا با برنامه جامع در عرصه‌های بین‌المللی نیز حضور پررنگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رضا شمس‌خانی بعدازظهر پنج‌شنبه در نشست معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران با بیان اینکه جریان کتاب‌خوانی در استان سمنان بسیار قوی دیده می‌شود، اظهار کرد: استان سمنان با پیشینه تاریخی و فرهنگی خود یکی از استان‌های زبان‌زد و شناخته شده در کشور است.

وی افزود: در راستای انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب، هشت شهر مهم این استان در این رقابت شرکت کردند که بسیار چشمگیر بود که بیانگر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و زیرساختی استان است.

مسئول دبیرخانه سمنان پایتخت کتاب با اشاره به اینکه از ابتدا نگاه استانی نسبت به ظرفیت‌های استان سمنان دستیابی به عنوان «پایتخت کتاب» بود، عنوان کرد: در یک نظرسنجی عمومی از مردم استان سمنان درخواست کردیم تا باتوجه به دغدغه‌های استان عنوان و شعاری مرتبط با استان را پیشنهاد کنند، که بر اساس این نظرسنجی ۴۹ درصد مردم، سمنان را به عنوان پایتخت کتاب با توجه به دغدغه فرهنگی خود انتخاب کردند که در نهایت شعار ما نیز «سمنان به علاوه کتاب، پیش به سوی آینده» شد.

وی ادامه داد: این شعار نیز بیانگر این است که مردم دیار سمنان علاقه دارند تا تاثیر کتاب را در زندگی خود ببینند و کتاب بخش اصلی سفره فرهنگی آنان را تشکیل دهد.

شمس‌خانی گفت: در تمام پژوهش‌های مرتبط با جامعه‌شناسی و بررسی دوره تاثیر ۳ ساله نسبت به دغدغه کتاب و کتاب‌خوانی در سمنان به نتایج قابل توجهی رسیدیم که نتیجه آن افزایش سرانه مطالعه در این استان بود.

وی با اشاره به حضور غرفه‌های متعدد از استان سمنان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال گذشته بیان کرد: بر اساس آمار وزارت ارشاد، استان سمنان جزو سه استان برتر در زمینه فعالیت و فروش در نمایشگاه کتاب بود.

مسئول دبیرخانه سمنان پایتخت کتاب اظهار کرد: تلاش داریم تا ضمن عینیت بخشیدن به شعار انتخاب شده از سوی مردم برای سمنان پایتخت کتاب، بتوانیم با برنامه‌های مدون در عرصه‌های بین‌المللی فرهنگی نیز بدرخشیم.

گفتنی است؛ سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳ تهران با حضور ناشران داخلی و خارجی و ناشرانی از ۲۵ استان کشور از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها