پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
شعر، داستان و کتاب پژوهشی پیشنهاد خرید غلامرضا بکتاش از نمایشگاه

شاعر کودک و نوجوان، یک رمان نوجوان و دو کتاب در زمینه شعر برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ به مخاطبان ایبنا پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): غلامرضا بکتاش به مناسبت آغاز رویداد نمایشگاه کتاب تهران، یک رمان نوجوان از نشر مهرک و دو کتاب در زمینه شعر از نشر طلایی و به‌نشر را به مخاطبان ایبنا معرفی کرد. شرح این پیشنهادات را در ادامه می‌خوانید:

«رونی یک پیانو قورت داده»

این رمان نوجوان به نویسندگی تیمور آقامحمدی از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) منتشر شده است که داستان آن درباره رونی، دختری خجالتی است که در اثر یک اتفاق ناخواسته و عجیب و کلیپی که از آن اتفاق در فضای مجازی پخش می‌شود، به شهرت می‌رسد؛ دختری که تا پیش از آن حتی جرأت بیان ساده‌ترین چیزها و دفاع از حق خود را نداشته است.

غلامرضا بکتاش درباره علت پیشنهاد خود گفت: جذابیت این رمان برای نوجوانان در آن است این کتاب از زبان و نگاه نوجوانان امروز است و گویی حرف دل آن‌ها را می‌زند.

«به سیب گفتم سلام خانم»

کتاب شعر «به سیب گفتم سلام خانم» سروده ناصر کشاورز از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شده است. این کتاب دربردارنده ۱۱ شعر کوتاه است که تمامی آن‌ها از زبان کودکی روایت می‌شود. برای مثال در شعر «طاقت»، کودک برای مادرش که سرِ کار است، شربت آبلیمو درست کرده است و دیگر طاقت انتظار ندارد. شعر «فقط یک هندوانه» درباره کودکی است که از پدرش هندوانه خواسته است و پدر هندوانه‌ها را امتحان می‌کند؛ اما کودک آرزو می‌کند کاش می‌شد میوه‌ها را فقط بوسید و بو کرد!

بکتاش در معرفی این کتاب گفت: خلاقیت و نگاه تازه شاعر در سرودن این اشعار ستودنی است.

«در هفت آینه»

کتاب «در هفت آینه» نقد و بررسی کتاب‌های نظری شعر کودک و نوجوان در ایران (از ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۵) است که به قلم سیداحمد میرزاده و از سوی انتشارات طلایی منتشر شده است.

این شاعر کودک و نوجوان در توضیح پیشنهاد کتاب «در هفت آینه» گفت: این کتاب اثری نو و تازه با نگاهی موشکافانه و خلاقانه به این موضوع است.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها