پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
حضور شبکه‌های تلویزیونی در نمایشگاه کتاب برای نویسنده بومی غنیمت است

قم - نویسنده کتاب «شیر دارخوین» با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب یک زمان خاص برای نویسنده و مولف است، گفت: ایام نمایشگاه برای نویسنده یک اعتکاف ادبی است.

فاطمه دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در پوشش خبری نمایشگاه گفت: پارسال و سال‌های گذشته آنچه من در نمایشگاه دیدم حضور فعال شبکه‌های تلویزیونی بود که با نویسنده‌های مختلف مصاحبه می‌کردند تا درباره اثر خودشان شروع نویسندگی و دغدغه‌هایشان صحبت کنند. چنین امکاناتی برای یک نویسنده بومی در شهرهای دورتر و کوچک‌تر از تهران پیش نمی‌آید غنیمت است اما در نمایشگاه این فرصت فراهم می‌شود و نویسنده بومی می‌تواند صحبت کند و مخاطب گسترده‌تری در تلویزیون ارتباط برقرار کند.

وی افزود: اگر قبل از نمایشگاه کتاب، درباره اثر نویسنده بومی شنیده باشیم و موضوعی که کار کرده است مسلماً مشتاق می‌شویم با آن نویسنده گپ بزنیم و اگر نقدی است مطرح کنیم اما اگر قبل از نمایشگاه هیچ تصویری از نویسنده و کتابش در ذهن نداشته باشیم ممکن است اصلاً سمت او نرویم. بنابراین نویسنده قبل از نمایشگاه برای ایجاد آشنایی و ارتباط با مخاطب باید خودش تلاش‌هایی را در فضای مجازی و رسانه‌هایی که به آن دسترسی دارد، انجام دهد.

دولتی تصریح کرد: فروش مجازی بسیار خوب و مفید است. یکی اینکه افرادی که در شهرستان زندگی می‌کنند یا حتی در تهران هستند اما به دلایلی شرایط حضور در نمایشگاه ندارند فروش مجازی این کار را فراهم می‌کند که به کتاب‌های نمایشگاه دسترسی داشته باشند. دومین نقطه قوت برای افرادی است که حضوری به نمایشگاه می‌روند و فاصله پارکینگ تا سالن‌های اصلی گاهی خیلی طولانی است و حمل کردن چند کتاب واقعاً سخت است. بنابراین در نمایشگاه مجازی مخاطب خرید می‌کند و در خانه آن را از طریق پست دریافت می‌کند.

این نویسنده تاکید کرد: نمایشگاه کتاب برای معرفی نویسنده به ویژه نویسنده‌های جوان بسیار موثر است چون خیلی وقت‌ها ناشران قبل از اینکه نویسنده در غرفه حاضر شود پوستر آماده می‌کنند، جشن امضا می‌گیرند، جلسه نقد ترتیب می‌دهند و این برنامه‌ها و اطلاع رسانی‌ها می‌تواند مفید فایده باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند می‌توانند در این برنامه حاضر شوند اما افرادی که حضور ندارند همین که اسم نویسنده را می‌بینند یا می‌شنوند یا خبرها را رصد می‌کنند در شناخته شدن نویسنده می‌تواند سهمی را ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط