شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
نمایشگاه مجازی برای کتاب‌فروشان استانی ‌به‌صرفه است

خراسان جنوبی-مسئول نمایشگاه دائمی کتاب در بیرجند گفت: حضور در نمایشگاه کتاب تهران برای فروشندگان کتاب در شهرستان‌ها به دلیل دوری از مرکز و کنار گذاشتن فروش حضوری به ‌صرفه نیست اما در بخش مجازی شرکت کرده‌ایم.

عبدالرضا انگشتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: یکی از کارهای خوب صورت گرفته ایجاد بخش مجازی برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، و این کار برای من و کسانی که حضور برایشان مشکل است، باعث می شود تا از نمایشگاه جا نمانند.

وی افزود: تاکنون چند باری در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به صورت حضوری شرکت کرده‌ایم و برای این کار باید فروش حضوری خود را کنار بگذاریم تا بتوانیم در نمایشگاه حضور داشته باشیم و این کار برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

انگشتری گفت: همچنین هزینه‌های ۱۰ روزه اقامت در تهران و رفت و آمد، نیز باعث می‌شود میلی برای حضور در نمایشگاه نداشته باشیم.

وی بیان کرد: ما در فروشگاه خود عناوین مختلف کتاب را برای فروش داریم و این نیز کار را برای حضور در نمایشگاه سخت می‌کند و این نمایشگاه برای کسانی که تک محصول هستند مفید است.

مسئول نمایشگاه دائمی کتاب بیرجند گفت: یکی از کارهای خوب صورت گرفته، ایجاد بخش مجازی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب است برای حضور در قسمت مجازی نمایشگاه کتاب ثبت نام کرده‌ایم اما بازهم داشتن تعداد عناوین بالا کار را برای ما سخت‌تر کرده است زیرا وارد کردن اطلاعات با عناوین بالا هم زمان بر و هم هزینه بر است، به همین علت مجبوریم تعداد کمی از عناوین را انتخاب کنیم و در سامانه بارگزاری کنیم.

انگشتری با بیان اینکه با بیش از ۲۰۰ ناشر در کشور کار می‌کنیم، گفت: در حال حاضر ناشر استانی فعال نداریم که بتوانیم با او کار کنیم.

وی افزود: در بخش حضوری فروش ما در فروشگاه خوب است، زیرا شناخته شده هستیم و سال‌ها فعالیت در حوزه کتاب داریم، در بخش مجازی نیز مردم می‌توانند در صفحات مجازی کتاب های مورد نظر خود را به ما اعلام کند تا برایش ارسال کنیم.

این کتابفروش بیرجندی عنوان کرد: کتاب‌های روانشناسی و کمک درسی در صدر فروش کتاب بیرجند قرار دارد و پس از آن کتاب‌های رمان کودک و کتب نفیس هم فروش خوبی دارد.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در مصلی تهران برگزار می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط