شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
از نهاد نظارت و بازرسی ایران به روایت اسناد تاریخی تا دائره‌المعارف نهادهای مبارزه با فساد

محمدامین کیخای فرزانه، رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور گفت: علاقه‌مندان به مطالعه، کتاب‌های «نقش رسانه‌ها در فرایند نظارت و ایجاد شفافیت»، «دائره‌المعارف نهادهای مبارزه با فساد»، «نهاد نظارت و بازرسی در ایران به روایت اسناد تاریخی» را از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری و مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور کتاب‌هایی را برای مطالعه پیشنهاد داد و گفت: مخاطبان فرهیخته نمایشگاه کتاب «نقش رسانه‌ها در فرآیند نظارت و ایجاد شفافیت» را خریداری و مطالعه کنند. این کتاب در واقع حوزه اندیشگاهی رسانه‌ای و حوزه شفافیت را مورد توجه قرار داده است. حوزه‌ای که ما در قانون افشاگری فساد هم بر آن تأکید داشته‌ایم. نقش رسانه‌ها یا به تعبیری نظارت عمومی و همگانی به‌عنوان رویکرد جامع در مجموعه‌های مبارزه با فساد موردتوجه قرار گرفته است، می‌تواند رویکرد نظارت عمومی و رسانه‌ای را در حوزه مبارزه با فساد در سطح بین‌المللی به مخاطبین ارائه کند.

وی افزود: کتاب «دائره‌المعارف نهادهای مبارزه با فساد» نیز بیش از بیست کشور در سطح دنیا را بررسی کرده است که به نظر می‌رسد از حیث قوانین، مقررات، ساختارها و تشکیلات مبارزه با فساد می‌تواند مهم‌ترین کتاب در عرصه مبارزه با فساد با رویکرد تطبیقی باشد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بیان کرد: همچنین «نهاد نظارت و بازرسی در ایران به روایت اسناد تاریخی» در واقع تاریخچه نهادهای نظارتی و بازرسی در کشور را از حدود صد سال گذشته در نظام حقوقی - قضایی ایران مورد بررسی قرار داده است که به نظر می‌رسد یک کارکرد نو در تاریخ‌نگاری تخصصی در حوزه مبارزه با فساد است. به مخاطبان نمایشگاه کتاب پیشنهاد می‌کنم که این کتاب را هم در لیست کتاب‌های مورد خرید و مطالعه قرار بدهند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها