چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
نشر «زاگرو» ایلام با ۲۷۹ عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران حضور دارد

ایلام- مدیر انتشارات زاگرو از حضور این نشر با ۲۷۹ عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

حبیب‌الله محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: نشر زاگرو در سال ۱۳۸۹ به شماره نشر ۹۲۷۱ در راستای اعتلا و بالندگی فرهنگی و بینش جوامع هدف با تمرکز بر تولید و انتشار آثار فاخر در زمینه‌ها و حوزه‌های فرهنگی، ادبی، تاریخی، ایلام‌شناسی، باستان‌شناختی ایران و ایلام، ادبیات فارسی و کردی با انتشار صدها عنوان کتاب تاکنون حضوری فعال و مستمر و هدفمند دارد.

مؤلف کتاب «اطلس زیارتگاه‌های استان ایلام» ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب یکی از راه‌های کمک به توسعه و ارتقا سطح کتابخوانی در جامعه است و فرصتی مناسب برای افرادی است که به دلایل مختلف امکان حضور در نمایشگاه کتاب تهران را ندارند و می‌توانند به صورت غیرحضوری از این امکان در تهیه و خرید کتاب‌های مورد نظر استفاده کنند.

مؤلف کتاب «جغرافیای تاریخی و باستان شناختی سرزمین دیوالا» با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایشگاه مجازی کتاب ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب خوشبختانه در میان جوامع مختلف هدف، جایگاه خوب و مناسبی پیدا کرده و به عنوان یک قابلیت مؤثر و ارزشمند در توسعه و تقویت فرهنگ گتاب و مطالعه در جامعه نقش آفرینی می‌کند.

محمودیان تصریح کرد: نمایشگاه مجازی کتاب، برای مخاطبان از جنبه‌های تخفیف از ناشران و عدم پرداخت هزینه پست، فرصتی مناسب است.

حضور نشر زاگرو با ۲۷۹ عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی

ناشر و مؤلف ایلامی گفت: امسال انتشارات زاگرو با ۲۷۹ عنوان کتاب در موضوعات: تاریخ، باستان‌شناختی، ایلام‌شناسی، ادبیات فارسی و کردی، تاریخ و تمدن ایران و ایلام و… در نمایشگاه مجازی خواهد داشت.

مدیر مسئول فصلنامه مطالعات ایلام‌شناسی ادامه داد: نشر زاگرو در انتشار کتاب‌های تاریخی، زبان و فرهنگ و ادبیات کردی و باستان‌شناسی تلاش داشته کتاب‌هایی فاخر و غنی منتشر کند و در اختیار جوامع هدف قرار دهد.

محمودیان با اشاره به تعدادی از عناوین کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه مجازی گفت: کتاب‌۳ جلدی شاهنامه کردی ایلامی (جلد اول دوران اساطیری، جلد دوم، دوران پهلوانی و جلد سوم دوران تاریخی)، در بیش از ۶۴ هزار بیت و کتاب پنج گنج (خمسه) نظامی به زبان کُردی در ۱۰ هزار بیت شامل ۵ مجموعه شعر روایی بلند مخزن‌الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندرنامه سروده «سیاوش لطفی‌کار» شاعر پیشکسوت ایلامی این آثار را به زبان کردی ایلامی برگردانده در نمایشگاه مجازی قرار داده شده است.

ناشر فعال در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: مجموعه ۱۲ جلدی تحولات تاریخی و باستان‌شناختی تمام شهرستان‌های استان و مجموعه ۴ جلدی دانشنامه آثار مفاخر فرهنگی استان ایلام تالیف اینجانب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ حبیب‌الله محمودیان، متولد ۱۳۲۹ در شهر ایلام، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته باستان‌شناسی پیش از تاریخ ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه، از چهره‌های مطرح علمی، ادبی و پژوهشی ایلام و ایران است. وی تاکنون بیش از ۸۵ عنوان کتاب تألیف، ترجمه و منتشر کرده و در طول بیش از ۵۰ سال فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، موفق به انجام ده‌ها پروژه و طرح پژوهشی و مطالعاتی و نیز تألیف ده‌ها مقاله در عرصه باستان‌شناسی، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران‌زمین و مسائل تعلیم و تربیت شده که در مجلات تخصصی ملی و بین‌المللی چاپ و منتشر شده است. مدیرمسئولی فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام شناسی» و مدیریت نشر زاگرو از تلاش‌های دیگر اوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط