دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
«رمزگشایی از دنیای نوجوانی» منتشر شد

کتاب «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» به قلم میرسبحان سادات با رویکرد تربیتی و روان‌شناسی نوجوانی به کوشش انتشارات منادی تربیت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): نوجوانی مرحله درخور توجهی در رشد شناختی و جسمی انسان است که عناصر مختلفی از وجود او در این دوره شکل یا پرورش می‌یابد. یکی از این عناصر هویت است که امروزه جوامع مختلف با آن مواجه‌اند و برای هویت‌یابی و هویت‌سازی درست نوجوانان به‌خصوص براساس فرهنگ جامعه خود، وقت می‌گذارند و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

درباره نوجوانی و ابعاد شخصیتی و تربیتی نوجوانان آثار ترجمه بسیاری در بازار کتاب جهان و ایران وجود دارد؛ اما برای درک بهتر نوجوان ایرانی خوب است که به یک اثر داخلی و تألیفی مراجعه کنیم؛ به‌ویژه اولیا و مربیانی که به طور مداوم با نوجوانان در ارتباط‌اند و نیاز است که درباره دنیای آن‌ها آگاهی بیشتری کسب کنند.

انتشارات منادی تربیت در اثر جدید خود به سراغ این موضوع رفته و کتاب «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» به قلم میرسبحان سادات را منتشر کرده است. موضوع این اثر آشنایی با دوران نوجوانی است و مخاطبان می‌توانند پس از مطالعه کتاب با تغییرات، ویژگی‌ها، نیازها و اصول تربیتی نوجوانان آشنا شوند.

در معرفی این اثر آمده است: دنیای نوجوانی، دنیای پررمز و رازی است. وقتی یک کودک پا به عرصه نوجوانی می‌گذارد با یک دنیای جدیدی مواجه می‌شود: دنیایی پر از ناشناخته‌ها، پر از تغییرها، پر از فرصت‌ها و تهدیدها. نوجوانی آغاز فراز و نشیب‌های زندگی است؛ آغاز انتخاب‌ها و تصمیم‌های مهم زندگی است. دوره نوجوانی پر از احساس‌ها و هیجانات است که شاید برخی از این احساس‌ها تکرارنشدنی باشد. دوره نوجوانی پر از فرصت است برای رسیدن به کمال؛ این دوره فصلی برای شکفتن است؛ اما متأسفانه در سال‌های اخیر، دیدگاه ما به دوره نوجوانی پر از ترس، اضطراب و نگرانی شده است. به نوجوانی به شکل یک تهدید نگاه می‌کنیم؛ به نوجوان‌ها برچسب منفی می‌زنیم و فکر می‌کنیم آن‌ها تبدیل به هیولا شده‌اند. ما باید این دوران را بشناسیم و به نوجوان کمک کنیم ظرفیت‌های خود را شناخته و شکوفا کند و تبدیل به یک انسان آگاه و مؤثر شود. این شناخت در کتاب «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» اتفاق افتاده است.

کتاب «رمزگشایی از دنیای نوجوانی» به قلم میرسبحان سادات، ۱۹۲ صفحه دارد و به بهای ۱۳۵ هزار تومان از سوی انتشارات مبادی تربیت عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط