دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
دستاوردهای انقلاب با هنر بیان شود

لرستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه زبان هنر اثرگذارترین زبان‌ها است، عنوان کرد: باید برای بیان دستاوردهای انقلاب از این ابزار قدرتمند و ارزشمند استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، احسان یاوری روز دوشنبه در آیین رونمایی از مجموعه آثار شعرهای کودک نویسندگان لرستانی که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد ضمن تبریک اقدام جسورانه ایران در مورد رژیم صهیونستی، گفت: توانمندی بالای فرزندان این مرز و بوم در فناوری‌های گوناگون به ویژه در عرصه نظامی به برکت خون‌های پاک و مطهر شهداست، این مسیر شهدایی موج عظیمی را در بیداری اسلامی در جهان و منطقه ایجاد کرده است تا این چنین از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه زبان هنر اثرگذارترین زبان‌ها است، عنوان کرد: باید برای بیان دستاوردهای انقلاب از این ابزار قدرتمند و ارزشمند استفاده کرد.

تقویت تعهد، باور و غیرت، رسالت هنر اصیل انقلابی است

معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تعبیر کامل و جامعی از هنر را بیان داشته‌اند که می‌فرمایند: «هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در انسان»، افزود: هنر یعنی ابزاری که بتواند غیرت، تعهد و باور را در وجود انسان‌ها تقویت کند که این همان رسالت هنر اصیل انقلابی است.

دستاوردهای انقلاب با هنر بیان شود

جهاد تبیین از کارکردهای هنر است

یاوری یکی از کارکردهای مهم هنر را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: از طریق هنر و جلوگیری از تحریف حقایق باید نگذاریم جای جلاد و شهید عوض شود.

نسل جوان باید آوینی و اندیشه ها و سبک او را بشناسد

معاون استاندار لرستان بر ضرورت آشنایی نسل نوجوان و جوان با شهید آوینی، سبک و اندیشه و افکار وی تاکید کرد و افزود: شهید آوینی نماد هنر متعالی، مردمی و انقلابی است و نسل جدید و به خصوص هنرمندان جوان باید بیشتر و بهتر با شخصیت شهید آوینی آشنا شوند و آن شهید والامقام را الگوی خود قرار دهند.

هزینه کردن برای فرهنگ و هنر، سرمایه‌گذاری است

یاوری با بیان اینکه حوزه فرهنگ جزو اولویت‌دارترین حوزه‌هاست، گفت: هزینه کردن در راستای فرهنگ و هنر هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

دستاوردهای انقلاب با هنر بیان شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز در این مراسم ضمن تشکر از مجموعه حوزه هنری به دلیل نگاه ویژه به حوزه کودک و نوجوان گفت: علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار خوبی که در لرستان وجود دارد، حوزه کودک و نوجوان در لرستان مغفول مانده است.

رضا داوری با اشاره به اینکه بزرگان این عرصه در لرستان ناشناخته مانده‌اند، افزود: برگزاری این گونه جلسات کمک می‌کند که فعالان این عرصه معرفی و شناخته شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از رویکردهای این اداره در میان کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: تولید آثار نویسندگان بومی در عرصه ادبیات کودک و نوجوان و حمایت از این آثار از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

وی افزود: امیدواریم با حمایت‌های مسئولین و مشارکت‌های دستگاه‌های فرهنگی استان حوزه کودک و نوجوان به جایگاه اصلی خود در لرستان برسد.

دستاوردهای انقلاب با هنر بیان شود

به گزارش ایبنا، در این مراسم از کتاب‌های شعر کودک «مهمان کوچه» گردآوری و تدوین اسماعیل اله‌دادی مجموعه اشعار و «مامان من باباست» به قلم نسترن حاتمی رونمایی و از نویسندگان آنها تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها