دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
«سیر تحول تعلیم و تربیت» در ایران منتشر شد

ایلام- مؤلف پیشکسوت ایلامی؛ کتاب سیر تحول تعلیم و تربیت در ایران را روانه بازار کتاب کرد.

حبیب‌الله محمودیان مؤلف کتاب سیر تحول تعلیم و تربیت در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: فرایند آموزش و پرورش در جوامع مختلف، به ویژه در زمینه علوم و دانش، هر لحظه شتاب فزاینده‌ای به خود می‌گیرد، از سوی دیگر آموزش و پرورش‌در جهان دانشی منسجم، منظم وتخصصی است و تصور عدم تحول در آموزش و پرورش امری غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: بنابراین تکیه کردن بر اصول اهداف، معیارها و روش‌های سنتی برنامه ریزی، جوابگوی تعلیم و تربیت کنونی نیست.

این مؤلف پیشکسوت ایلامی ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل گستره وسیع مراکز علمی و پژوهشی، لحظه به لحظه در حال تغییر، تحول و دگرگونی است. به دلیل کشف اصول، فنون و روش‌های اثربخش جدید و یا اصولی که دست‌خوش تغییر واقع می‌شوند، می‌بایستی سیاست‌ها، اهداف، برنامه‌ها، مواد آموزشی و الگوها و روش‌ها در مقاطع زمانی مختلف تحت چنین شرایطی بر مبنای یافته‌های جدید علمی شاهد تغییر و تحول باشند.

مؤلف کتاب «جغرافیای تاریخی و باستان شناختی سرزمین دیوالا» گفت: تجربه نشان داده است که آموزش و پرورش هدفمند و اثربخش نیاز به تغییر، تحول و بازنگری و استمرار اینگونه فعالیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: برنامه و برنامه‌ریزی در فرایند آموزش و پرورش با توجه به شرایط، موقعیت و بسیاری معیارها و زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، عقیدتی و…نیازمند تغییر وتحول است. برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزان دستگاه آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌ها برای تحول و توسعه بهره جسته‌اند.

مدیرمسئول و صاحب امتیاز فصلنامه «مطالعات ایلام‌شناسی» گفت: مطالعه و بررسی تاریخ تحولات تعلیم وتربیت در ایران، حرکتی ارزشمند در جهت بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان در این عرصه خواهد بود، لذا در این نوشتارتلاش شده تا بر اساس سرفصل ارائه شده بخشی از یافته‌های حاصل از تحقیقات انجام شده در زمینه آموزش وپرورش ایران از دوران قبل از اسلام ونیز قرون مختلف اسلامی تا عصر حاضر جمع آوری و مورد نقد و بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

مدرس مراکز آموزش عالی در استان خاطرنشان کرد: بدیهی است اطلاعات ارائه شده در این کتاب نمی‌تواند خالی از اشکال باشد. از سوی دیگر تلاش مثمرثمر و کامل نخواهد شد؛ مگر آنکه از صافی اندیشه و تجربه اساتید، دانشجویان و معلمان بگذرد.

به گزارش ایبنا؛ نشر زاگرو کتاب سیر تحول تعلیم و تربیت در ایران، تالیف حبیب الله محمودیان در ۱۰۰۰ جلد و در سال ۱۴۰۳ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها