دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
نسخه صوتی «زن در گذر میانسالی» منتشر شد

انتشارات موج کتاب، نسخه صوتی کتاب «زن در گذر میانسالی» به قلم «برنارد ای اسکین» و «لین اس دوماس» ترجمه مهدی قراچه‌داغی، منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات موج کتاب نسخه صوتی کتاب «زن در گذر میانسالی؛ چگونه پس از ۳۵ سالگی جوان و سالم بمانیم» به قلم برنارد ای اسکین و لین اس دوماس را که توسط مهدی قراچه‌داغی ترجمه شده، با صدای مرجان شهنازفرد منتشر کرد. نسخه مکتوب این کتاب نیز توسط انتشارات پیکان منتشر شده است.

این کتاب صوتی ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای، در ۱۲ فصل، «زن در سال‌های گذر»، «روش‌های طبیعی برای نشاط هرچه بیشتر»، «روبه‌رو شدن با تغییرات عادت ماهیانه»، «داغ شدن در سن شما»، «روش‌های جلوگیری بعد از سی‌وپنج سالگی»، «افزایش طول زمان بارآوری»، «بهره‌مند شدن از بهترین روابط جنسی»، «استروژن و شرایط پزشکی در دوران میانسالی»، «تیروئید، عاملی مهم در میانسالی»، «مقابله با بیماری‌های جدی»، «توصیه‌های پزشکی برای طراوت بیشتر» و «احساس بهتر» مطالب خود را ارائه داده است.

میانسالی ممکن است با اولین تار موی سفیدی که در سرتان می‌بینید، آغاز شود؛ یا با همان احساس خستگی که حتی با وجود استراحت و خواب، از بین نمی‌رود، کسالتی که برطرف نمی‌شود یا هیجان و شوقی که دیگر چندان شکوفا نمی‌شود. شاید مدام و به‌دفعات گُر گرفتگی را تجربه یا میل جنسی کمتری در خود احساس کنید. تمامیِ این تغییراتی که بدن شما اندک‌اندک با آن‌ها مواجه می‌شود، نشانه‌ای حاکی از نزدیک شدنِ دوران میانسالی و یائسگی هستند؛ بخشی طبیعی از زندگی که به‌هیچ‌روی، نشانه‌ای مبنی بر پایان یک زندگی سازنده و پویا نخواهند بود.

تغییر، بخشی غیرقابل اجتناب و جدایی‌ناپذیر از زندگی است. میانسالی و تبعات آن نیز بخشی از این تغییرات و واقعیات زندگی به شمار می‌روند. این دوره سنی برای بسیاری از افراد، دورانی اضطراب‌آور و هراس‌برانگیز است؛ دورانی که در آن، فرد همانند نوجوانی و بلوغش، تغییرات فیزیکی، احساسی و حتی اجتماعی را تجربه خواهد کرد.

برای زنان، تحولاتِ دورانِ میانسالی اندکی پیچیده‌تر و شدیدتر است؛ چرا که تغییرات فیزیولوژیکی، دگرگونی‌ها و تأثیرات عمیقی بر زندگیِ آنان به‌جای می‌گذارد. آن‌ها اضطراب‌ها، افسردگی‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌هایی را در این دوره نسبت به خود و اطرافیان‌شان احساس می‌کنند که گذرانِ زندگی را اندکی برای آنان دشوار خواهد کرد و از این رو، بهتر است پیش از رسیدن به سال‌های گذر، از آن تغییرات و آثارشان بر زندگیِ خود مطلع شده و برای این مواجهه، تا حد امکان آماده شوند.

برناد ای اسکین و لین اس دوماس در کتاب صوتی زن در گذر میانسالی با زبانی ساده و روان، به مخاطبان خود توضیح می‌دهند که از چه راه‌هایی خواهند توانست در سنین مختلفی از سی‌پنج گرفته تا چهل‌وپنج و پنجاه‌وپنج، احساس فوق‌العاده‌ای را در جسم و روانِ خود تجربه کنند. مخاطبِ آنان، همه‌ی زنان از هر قشر و طبقه‌ای هستند که علاقه‌مندند اطلاعات بیشتری درباره‌ی این محدوده‌ی سنی و آثارِ آن کسب کنند. اگر شما نیز از زمره‌ی افرادی به‌شمار می‌روید که نگران اتفاقاتِ بدنِ خود هستید و از علت و چگونگیِ تحولات جسمِ خود، اطلاعاتی ناکافی و نامشخص دارید، نگران نباشید.

مؤلفانِ این کتاب شما را یاری خواهند داد تا نوسانات هورمونیِ خود را درک کنید، طول مدت و کیفیتِ باروری خود را افزایش دهید، سطح انرژی خود را بالا ببرید، بدنتان را قوی‌تر و منعطف‌تر نگاه دارید، وزنِ خود را در حد تعادل و ایدئال حفظ کنید، از زندگی جنسی سالم‌تر و با کیفیت‌تر بهره‌مند شوید و…. با پیروی از نظریات و راهکارهای آنان، می‌توانید با هر گونه نگرانی و دلواپسی که درباره‌ی تندرستی و گذرانِ سال‌های میانسالی دارید، با اطمینان و سهولت بیشتری روبه‌رو شوید. کافی‌ست بدانید که با آگاهیِ کافی از دگرگونی‌های این دوران و پیامدهای آن، می‌توانید میانسالی را نه به‌شکل دورانی ترسناک و منفعل که همانند هنگامه‌ای پر از شور و شوق و پویایی تجربه کنید.

نسخه صوتی کتاب «زن در گذر میانسالی؛ چگونه پس از ۳۵ سالگی جوان و سالم بمانیم» به همت انتشارات موج کتاب در درسترس عموم قرار گرفته است.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها