سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
نکات مهم درباره انتخاب کفش عروس

در این مقاله راهنمای جامعی برای انتخاب یک کفش عروسی عالی برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مراسم عروسی یک اتفاق مهم است که برای هر دختری یکسری دغدغه ایجاد می‌کند. در این شب علاوه بر زیبایی و خاص بودن، راحتی هم مهم است. به همین دلیل انتخاب کفش عروس یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک عروس خانم باید بگیرد. کفش‌های عروس باید زیبا، راحت و متناسب با لباس عروس باشند.

خرید اینترنتی کفش عروس

خرید کفش عروس در میان بازار و مغازه‌های گوناگون کاری خسته کننده و طاقت فرساست، چراکه هرکسی دوست دارد بهترین خودش باشد. به همین خاطر برخی افراد خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند. چرا که می‌توانند عکس‌های کفش را کنار هم بگذارند و با خیالی آسوده و بدون خستگی یک تصمیم درست بگیرند.

اگر قصد دارید تا کفش عروسی خود را اینترنتی تهیه کنید، از داشتن قابلیت مرجوعی و اعتبار فروشگاه موردنظرتان اطمینان حاصل کنید و سعی کنید حداقل تا ۱۵ روز قبل عروسی کفش به دست شما برسد (در بازه زمانی صحیح خرید خود را ثبت کنید)، اگر کفش شما سفارشی است و نیازمند شخصی سازی شدن است، حتماً توجه کنید که زمان طراحی و ارسال آن ۱۵ روز قبل از مراسم عروسی باشد تا در صورت وجود هرگونه مشکل بتوانید بدون هیچ نگرانی و استرسی، آن را برطرف کنید.

همچنین بعد از دریافت کفش را بپوشید و سعی کنید با آن کمی راه بروید و برقصید تا از راحت بودن آن اطمینان حاصل کنید. برخی فروشگاه‌ها ممکن است چند سایز از یک مدل را برایتان ارسال کنند تا از اندازه آن مطمئن شوید.

اهمیت راحتی کفش عروس

مهم‌ترین نکته در انتخاب کفش عروس، راحتی آن است. شما باید بتوانید با کفش‌هایتان به راحتی راه بروید و برقصید و با مهمانان صحبت کنید. به همین خاطر برخی افراد از کفش کالج هنگام مراسم استفاده می‌کنند و کفش‌های مجلسی را تنها در زمان عکاسی می‌پوشند. به همین خاطر بهتر است حتماً راحتی را قبل از فرم قرار دهید و قبل از خرید کفش، حتماً آن را امتحان کنید و چند قدم با آن راه بروید. به جنس و کیفیت کفش توجه کنید. کفش‌های باکیفیت از مواد مرغوب ساخته می‌شوند و به پاهای شما آسیب نمی‌رسانند.

مدل کفش عروس

مدل کفش عروس باید با مدل لباس عروس همخوانی داشته باشد، برای مثال اگر لباس عروس شما بلند است، می‌توانید از کفش پاشنه بلند استفاده کنید،؛ اما اگر لباس عروس شما کوتاه است، می‌توانید از کفش‌های تخت یا پاشنه کوتاه استفاده کنید.

برای انتخاب پاشنه کفش عروس خود بهتر است حتماً قد خودتان و قد داماد را هم در نظر بگیرید تا انتخابی عالی داشته باشید و عکس‌های زیبایی بگیرید.

همچنین به فصل هم توجه زیادی داشته باشید، اگر در فصل سرد و بارانی مراسم عروسی دارید بهتر است از کفش‌های گرم استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک و شیک داشته باشید، می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند ساده استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ظاهری مدرن و امروزی داشته باشید، می‌توانید از کفش‌های پاشنه بلند با تزئینات خاص استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ظاهری رمانتیک و لطیف داشته باشید، می‌توانید از کفش کالج زنانه یا پاشنه کوتاه با تزئینات گلدار استفاده کنید.

نکات مهم درباره انتخاب کفش عروس

رنگ کفش عروس

رنگ کفش عروس باید با رنگ لباس عروس همخوانی داشته باشد. اگر لباس عروس شما سفید است، می‌توانید از کفش‌های سفید، نقره‌ای یا کرم استفاده کنید. اگر لباس عروس شما رنگی است، می‌توانید از کفش‌هایی به رنگ لباس خود یا رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم یا مشکی استفاده کنید.

همچنین ست کردن کفش عروسی با گل‌های دسته گل عروس یا سنگ‌های سرویس جواهر هم ترکیبی خاص و به یاد ماندنی خواهد بود.

قیمت کفش عروس

قیمت کفش‌های عروس می‌تواند بسیار متفاوت باشد. قبل از خرید کفش، بودجه خود را تعیین کنید و به دنبال کفش‌هایی باشید که در محدوده بودجه شما باشند.

برندهای معروف و شناخته شده معمولاً قیمت‌های بالاتری برای کفش‌های عروس خود در نظر می‌گیرند. برندهای کمتر شناخته شده ممکن است قیمت‌های پایین‌تری داشته باشند، اما کیفیت آنها ممکن است به اندازه برندهای معروف نباشد.

جنس کفش هم یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت آن است. کفش‌های ساخته شده از مواد مرغوب و باکیفیت، مانند چرم طبیعی، قیمت بالاتری دارند. در حالی که کفش‌های ساخته شده از مواد مصنوعی، مانند پلاستیک، قیمت پایین‌تری دارند.
بهتر است هنگام خرید کفش عروسی قیمت را خیلی در نظر نگیرید و به دنبال یک کفش ارزان نباشید تا در حین مراسم دچار مشکل نشوید. همانطور که همیشه شنیدیم، هیچ ارزانی بی علت نیست و نباید مراسم و روز مهم خود را فدای ارزانی کنید.

نکات مهم درباره انتخاب کفش عروس

نکات مهم خرید کفش عروس

اگر می‌خواهید از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید، به ارتفاع پاشنه توجه کنید. پاشنه‌های خیلی بلند می‌توانند باعث خستگی و درد پا شوند. اگر می‌خواهید از کفش‌های تخت استفاده کنید، به جنس و کیفیت کفی کفش توجه کنید. کفی کفش باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا پاهای شما اذیت نشوند. در صورتی که ترجیح می‌دهید از کفش‌های تزئین شده استفاده کنید، به تزئینات کفش توجه کنید. تزئینات کفش نباید به لباس عروس شما گیر کند.

سخن پایانی

انتخاب کفش عروس به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. مهم‌ترین نکته این است که کفشی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و زیبایی کنید. در این مقاله سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که به شما کمک می‌کند انتخاب راحت‌تری داشته باشید. حال دیگر این شمایید که انتخاب می‌کنید چه کفشی برای شما مناسب‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها