دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
مسابقه کتابخوانی در ایلام برگزار می‌شود

ایلام-به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛ مسابقه کتابخوانی از کتاب آغازی بر یک پایان، نوشته شهید آوینی در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امورایثارگران استان، مسابقه کتابخوانی مجازی از کتاب آغازی بر یک پایان نوشته: شهید سیدمرتضی آوینی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه این کتاب، در این مسابقه شرکت کنند. آخرین مهلت شرکت در مسابقه تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده و ارسال پاسخ‌نامه از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (کتابخون) امکان پذیر است.

به ۳۰ نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

مسابقه کتابخوانی در ایلام برگزار می‌شود

به گزارش ایبنا؛ کتاب «آغازی بر یک پایان» نوشته شهید سیدمرتضی آوینی است. شهید آوینی فیلم‌ساز مستند و روزنامه‌نگار حوزه دفاع مقدس در سال ۱۳۷۲ بر اثر ترکش مین به شهادت رسید.از او آثار بسیاری به جا مانده است. کتاب «آغازی بر یک پایان» مجموعه‌ای از مقالات اوست که بیش‌تر وجهه نظر اعتقادی و سیاسی او را نشان می‌دهد و در چهار بخش تنظیم و منتشر شده است.

«بخش اول حاوی نوشته‌هایی در سوگ حضرت امام خمینی (ره) و تبیین جایگاه ایشان در «تاریخ حیات باطنی انسان» است. بخش دوم مقالاتی درباره مبانی حکومت دینی و نظام ولایت فقیه، خصوصاً در تقابل سیاسی غالب در عالم متجدد و غربی را در بر می‌گیرد. بخش سوم به فاجعه نسل کشی مسلمانان در بوسنی اختصاص دارد و تشکیل «امت متحد اسلامی» به مثابه راهی برای مواجهه با «سیطره نظم نوین و آمریکایی بر جهان» پیشنهاد شده است. بخش چهارم و پایانی کتاب نگارنده انقلاب اسلامی ایران را دلالتی تأویلی بر سپری شدن عصر تمدن غرب می‌داند و بشارت می‌دهد که تا «آن وضع موعود که انسان در انتظار اوست فاصله ای چندان باقی نمانده است.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آتنا حسنی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    عالی بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها