دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
محفل قرآنی «بهار در بهار» در هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محفل قرآنی «بهار در بهار» به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، دومین دوره محفل قرآنی «بهار در بهار» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با قرائت و تفسیر آیات نورانی قرآن، با حضور یوسف جعفر زاده قاری بین المللی قرآن، فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و مشتاقان کلام الله با پخش زنده از طریق فضای مجازی در بستر اسکای روم برگزار شد.

این برنامه با تلاوت آیات سوره حجرات توسط یوسف جعفر زاده آغاز شد و و سپس به تفسیر آیاتی از جزء بیست و ششم پرداخت.

این قاری بین المللی بیان داشت: در روزگاری زندگی می‌کنیم که فضای مجازی اغلب زندگی ما را به خودش درگیر کرده است و در طول این زمانی که ما در فضای مجازی هستیم با مقاله‌ای با عنوان اخبار جعلی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: با توجه به آیه ششم سوره حجرات که خداوند خطاب به مومنین می‌فرماید: «اگر فاسق خبری برای شما آورد بررسی کنید و اولین نکته که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که مومنان انسان‌های زود باوری نیستند که هر سخنی را سریع قبول کنند بلکه به تحقیق و بررسی درباره صحت و سقم آن می‌پردازند. همانا اقدام عجولانه و بدون بررسی به تعبیر قرآن کار جاهلانه ای است.»

یوسف جعفر زاده در ادامه افزود: یکی از رسوم دینی ایرانیان در نوروز، رسم مهمانی رفتن و مهمانی دادن است که تعبیر زیبایی در سوره الزاریات درباره آداب مهمانی بیان شده است. از جمله این آداب می‌توان به محترم شمردن مهمان، سلام کردن و جواب سلام دادن، پذیرایی با بهترین غذایی که دارد و اگر خبری دارد اول خبر خوب را بگوید و بعد خبر بد، اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها