شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
از جمع‌خوانی «افطار کبوترها» تا شب‌های مولانا در پارسیان

هرمزگان - داستان «افطار کبوترها» تا شب‌های مولانا در پارسیان در نوروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از جمع‌خوانی داستان «افطار کبوترها» در پارسیان، جمع‌خوانی از کتاب زندگانی امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری آموزش نقاشی بر اساس کتاب نقاشی کودکان و مفاهیم آن با موضوع ماه مبارک رمضان و نخستین دورهمی، از سلسله دورهمی‌های شب‌های مولانا در شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان برگزار شد.

جمع‌خوانی داستان «افطار کبوترها» در پارسیان

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان از جمع‌خوانی داستان «افطار کبوترها» در پارسیان برگرفته از کتاب «ماجراهای نرگس» نوشته مهری ماهوتی گفت و افزود: این برای کودکان است که در انتشارات آستان قدس رضوی، «به‌نشر» به چاپ رسیده است.

حلیمه روشن زاده ادامه داد: نویسنده و شاعر موفق حوزه کودک و نوجوان در این کتاب در قالب ۵ داستان جذاب تلاش کرده احکام اسلامی و مفاهیم دینی را به کودکان آموزش دهد.

وی اضافه کرد: یادگاری، کتاب خدا، افطار کبوتر، روز عید، زودتر بیا از جمله داستان‌های این کتاب است که به بیان احکام روزه داری، احکام حج و مراسم جشن تکلیف می‌پردازد.

معرفی کتاب پیشوای صبر و بردباری

کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان از جمع‌خوانی از کتاب زندگانی امام حسن مجتبی (ع) به مناسبت ولادت این امام مهربان در کتابخانه این شهرستان خبرداد.

حلیمه روشن زاده با اشاره به معرفی کتاب پیشوای صبر و بردباری نوشته مهدی مرادی حاصل، اضافه کرد: این کتاب از سری کتاب‌های «گذری بر زندگی چهارده معصوم (ع)» است.

وی ادامه داد: این مجموعه برای معرفی چهارده معصوم (ع) برای کودکان و نوجوانان است. در این مجلد سرگذشت امام حسن مجتبی (ع) از روز ولادت تا روز شهادت ایشان به رشته تحریر در آمده است. معرفی خانواده، ارتباط ایشان با حضرت محمد (ص)، هوش و ذکاوت دوران کودکی و جوانی و اتفاقاتی که در طول زندگی برای آن حضرت افتاده است، در این کتاب آمده است.

رمضان «ضیافت خدا» با کتاب

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان از برگزاری آموزش نقاشی بر اساس کتاب نقاشی کودکان و مفاهیم آن با موضوع ماه مبارک رمضان در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان خبر داد.

حلیمه روشن زاده با اشاره به موضوع رمضان «ضیافت خدا» با کتاب، ادامه داد: در این کارگاه آموزشی، ترسیم نقاشی با موضوعاتی از آداب و اعمال ماه رمضان به اعضای کودک و نوجوان کتابخانه آموزش داده شد.

وی افزود: سپس نقاشی‌های کشیده شده در این کتابخانه به نمایش گذاشته شد.

نخستین دورهمی‌های شب‌های مولانا

کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان از نخستین دورهمی، از سلسله دورهمی‌های شب‌های مولانا در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان سخن گفت.

حلیمه روشن زاده اضافه کرد: در اولین شب از شب‌های مولانا به زندگی مولانا از تولد تا ملاقات با شمس پرداخته شد.

وی ادامه داد: با وجود این‌که بیش از زمان مرسوم در دورهمی‌ها به این موضوع پرداخته شد اما همانطور که انتظار می‌رفت، تحلیل اندیشه‌های او به صورت کامل در این زمان محدود امکان پذیر نبود.

مسئول کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پارسیان افزود: تصمیم بر آن شد که در آینده، حین پرداختن به شش دفتر مثنوی و دیگر آثار مولانا، بررسی و تحلیل اندیشه‌های او نیز ادامه داشته باشد.

روشن زاده در پایان گفت: ضمن قدردانی از انجمن ادبی راه توسعه که در این زمینه پیشگام است، امید داریم سایر انجمن‌های ادبی نیز در این راستا فعالیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها