جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کسب رتبه دهم کشوری برای اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام

ایلام-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: از لحاظ رشد سالانه اعضا، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در جایگاه دهم کشوری قرار دارد.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: تعداد ۵۷ باب کتابخانه عمومی در سطح استان به جوامع مختلف هدف خدمت می‌کنند که از این تعداد ۵۱ باب به صورت نهادی و ۶ باب مشارکتی و ۱۵ کتابخانه آن در روستاها و ۳۵ باب در شهرها مستقر هستند.

وی با اشاره به آمار اعضای کتابخانه‌های عمومی استان گفت: تعداد اعضا در این کتابخانه‌ها در استان بیش از ۳۵ هزار نفر است و ۶۷۹ هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها در دسترس اعضا قرار دارد و ۷۸ کتابدار در سطح استان به مراجعان و اهالی کتاب و مطالعه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس پایش انجام شده توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، رشد سالانه اعضای کتابخانه‌های عمومی در استان ایلام بیش از ۴۵ درصد است و از این لحاظ در جایگاه ۱۰ کشور قرار داریم و از سال ۱۴۰۰ به بعد رشد خوبی در جذب اعضای کتابخانه‌ها نسبت به این سال ۱۴۰ درصد رشد داشته‌ایم.

حیدری با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری و مشارکت با ادارات و نهادهای دولتی در توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه و کتابخوانی گفت: ۶ باب کتابخانه مشارکتی در حال حاضر با مشارکت اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی، هلال احمر استان و شرکت آب و فاضلاب استان دایر هستند.

حیدری گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی و… در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار کردیم تا زمینه حضور و جذب مخاطبان به کتابخانه افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها